tisdag 24 maj 2011

Vårt lilla troll 2 månader och jag 29 år!

I söndags fyllde Jj 2 månader. Jag förstår inte människor som tycker att tiden går snabbt med små barn, jag tycker faktiskt tvärtom. Det känns som om Pryttel bott med oss flera år, så naturligt är det att ha honom omkring en hela tiden. Nu minns jag inte hur det var innan han kom! Det är nog på grund av alla erfarenheter jag fått och alla turer som varit dessa få veckor. Här kommer lite bilder på två-månaders-pojken!

Åka vagn gillar han jättemycket! Vi tar långa promenader i hop varje dag, oftast somnar han i början men vaknar till i slutet, då ligger han och tittar och skrattar åt mig.



Mysigt att vara bebis och bli nedbäddad i en varm och go vagn, synd man inte minns det!

Mysigt även att ligga nedbäddad i en säng! När jag var hos mina föräldrar sov han i vaggan.



Denna vagga sov min gammelmormor i, samt min mormor och mamma och storasyster. När jag och min andra storasyster var små vågade mamma inte ha oss i den på grund av vår äldsta syster som så gärna ville lyfta upp bebisar när ingen såg... Jj älskade vaggan!

Apan har mycket överskottsenergi, så förra veckan fixade mamma ett litet hemmabyggt gym till honom så att han fick jobba lite. Full koncentration och aktivitet!



Den ungen kan fokusera! Han älskar att titta och gripa efter saker och cykla med benen i luften.



Vi borde kanske köpa ett babygym...

Som liten var jag ett stort Bamse-fan -nu också förresten! Kunde därför inte motstå denna pyjamas med Katten Jansson på!



Det blir nog fler Bamse-kläder för honom. Han fick en jättesöt body av min barndomsvän C förra veckan. Hon delar mitt Bamse-intresse!

Nu sover trollet redan och jag hör hur han sussar där inne. Det ser så gott ut när barn sover!



Jag ska också krypa till sängs nu.

Oj, jag glömde ju nästan att jag fyller år idag. 29 år! Dagen har varit mysig och lugn. Ganska regnig. I förmiddags satt jag och drack te och läste medan Jj sov. Sen gick vi ut en lång runda, ömsom regn och ömsom sol! Klockan tre kom min syster på lite mat och jag fick en kanonfin bok av henne. Framåt kvällen kom A hem och jag fick fler presenter; två berlocker från Thomas Sabo, en pyjamas och en kofta. Kvällen tillbringades i soffan med plockmat, chokladpudding och pyjamas. På lördag ska vi gå ut och äta, det blir spännande att gå på restaurang med ett spädbarn... Nu stormar det ute och det blir skönt att läsa medan vi lyssnar på vind och bebis. En skön födelsedag!

Sov gott!

6 kommentarer:

  1. Det där med vaggan visste jag faktiskt inte, men jag är inte ett dugg förvånad över att D skulle dit och asa med oss.=)
    Många fina bilder är det, gillar särskilt gym-bilderna. Body builder next?

    Fina presenter du fick av Bök också! Ovanligt med halvstorm på din fördelsedag, tänkte jag på innan idag. Det brukar alltid vara fint väder!

    /Sis J.

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder!

    Bök

    SvaraRadera
  3. Bilden på Arthur i vaggan är urgullig! =D

    SvaraRadera
  4. Det verkar som om mamma-livet har börjat riktigt bra! ;-)

    Ni verkar ha väldigt mysigt, du och den lille bebisen!!!

    SvaraRadera
  5. Vad står Jj för? Han är verkligen hur söt som helst!

    SvaraRadera
  6. Grattis i efterskott =D

    SvaraRadera