söndag 6 februari 2011

Knutten anropar!

Nu undrar ni kanske var Knutten tagit vägen, om jag slutat blogga? Svar nej! Det är bara så himla fullt upp här.
Efter jul påbörjade vi en massa projekt här hemma och sedan dess har alla praktiska sysslor, större som mindre, avlöst varandra. Plötsligt ser man allt som måste fixas i hemmet och när man väl fått upp ångan så går allt av bara farten. Varje helg samt kväll är det något på tapeten. Hittills har vi tömt det gamla tvrummet (mycket att rensa!) och flyttat ner det i biblioteket. Vi köpt ett helt nytt hyllsystem samt ny soffa och det tog ett tag att flytta alla böcker, filmer osv.. A och svärfar har byggt en klädkammare i hallen som snart är klar, vi har skaffat överskåp till köket, rensat ut andra skåp och lådor. Papper har blicit sorterade, källaren städad. Nu ska vi bara måla om hallen också sen är de störst projekten avslutade. Ser fram emot det, börjar bli ordentligt trött nu.
Barnrummet har vi börjat med så smått. Min svärmor och jag var i tygaffären förra helgen. Jag pekade på tyger och färger och hon instruerade, planerade, mätte och gav förslag, som det proffs hon är. Hem igen till symaskinen och snacka om produktiv människa! Hittills är detta fixat till barnkammaren.




Söta stora sittkuddar i ljusgul manchester -min favoritfärg! Och är inte valarna underbara?!



Lite andra manchesterkuddar samt gardiner med matchande lampskärm. Knufsen ska få en filt i samma mönster med hjärtan fast i ett mjukare tyg, också.

Lite andra bebisförberedelser har vi också gjort.



Fnuttesmå kläder! På de röda är det både kaniner och sköldpaddor, vilken fullträff!

För några veckor sedan var vi på ultraljud och fick då se lilla bebisen i 3d -man såg ansiktsdrag och allting! Det var helt otroligt och overkligt. Vi tittar ofta på de utskrivna bilderna. På tisdag ska vi dit igen, hoppas allt är bra med lilla pyret. Det växer i alla fall! :)

Annars bara rinner dagarna iväg. Jag jobbar, träffar vänner, fixar hemma och stupar helt slut i sängen varje kväll. I helgen har vi varit på profylaxkurs, det var faktiskt mycket mer givande än vad jag hade räknat med. Jag har börjat på vattengympa och det är kanonkul, man somnar trött och matt efter ett sånt pass.

Sist vill jag tipsa om en fantastiskt vacker bok. Den är seg i början, men håll ut! Slutet säger det mesta om livet. Genomgående är språket ett mästerverk.

7 kommentarer:

  1. Det kommer att bli ett ljust och soligt rum, gult är ju en så glad och harmonisk färg - där kommer ungen sova prima!

    Gillar verkligen de rödvita kläderna!! Är det bök eller du som handlat? Snart har ni väl en full byrå?

    Jag köpte ny pocket igår: Nostradamus hemliga profetior (en roman). Har du läst ut den som du lånade av mig som jag fick av dig i julklapp? Vad tyckte du? Jag gillade språket i den.

    /Sis

    SvaraRadera
  2. Fnuttesmå! Jo jag tackar!

    Bök

    SvaraRadera
  3. Jippie! Äntligen uppdatering från Knutten och Paddeborg. Det låter som att alla förberedelser flyter på precis som det ska. Vilken fin gul färg ni har valt till bebisen. Jag har kommit två kapitel i Igelkottens elegans och jag tycker om den. Tack för tipset! Kram

    /Killen

    SvaraRadera
  4. Äntligen är du tillbaka:) Jag är också megaseg med blggandet. Mycket att tänka på och göra här också.
    Fint som snus kommer pyret att få det.

    SvaraRadera
  5. OMG vad ni håller på!?! Är det detta som kallas att "boa"? Nu får ni tänka på att dra ner på tempot lite, tycker jag. Vila er i form till due-date!

    Jag tror det är en tjej numera. Helt övertygad. Undrar varför det är så roligt att gissa som utomstående...

    SvaraRadera
  6. EllaPellaFrittePäls7 februari 2011 kl. 23:12

    Vad fint att bebisen kommer att få en bild av mamma på kudden! Så kan den titta på kudden varje gång den saknar dig. ;)
    Det är nog bra att ni får undan allt nu, för sen kommer ni inte att ha tid eller ork, på många år...
    Stått och hållt i Igelkottens elegans så många ggr i bokhandeln, den verkar väldigt mysig. Dags att läsa den också, inte bara hålla i den.

    SvaraRadera
  7. Va fint ni gör det! Kan vara skönt att stöka undan alla stora projekt innan pyret kommer. Jag hann typ halvvägs med Billys rum innan han pluppade ut och nu vet jag inte när det kommer hända. Han mår ifs inte dåligt att inte ha någon bokhylla men det stör ju mig lite ;)!

    SvaraRadera