söndag 20 februari 2011

En glad sånglärka flyger vidare.



I morse runt klockan åtta flög en sånglärka vidare mot nya, okända men härliga, höjder. Det var min lilla farmor som lämnade jordelivet i lugn och ro. Tack Farmor för alla sånger, alla kramar, alla kroppkakor och alla cykelutflykter till stan. Lova att du flyger ner ibland för att uppleva våra liv här i den första världen, och säger hej till ditt lilla barnbarnsbarn som du aldrig hann träffa. Sätt dig i ett träd och sjung oss i rätt riktning när vi är villrådiga eller behöver höra åt vackert om livet. Vi kommer sakna dig tills vi ses igen!

4 kommentarer:

  1. Vet inte vad jag ska skriva...

    /Sis.

    SvaraRadera
  2. Inte jag heller men det var så fint att jag gråter.

    Bök.

    SvaraRadera
  3. Så fint. Tänker på er <3

    SvaraRadera
  4. Vad vackra rader. Beklagar sorgen. Men jag tror precis som dig, att en dag återförenas man igen. Det är åtminstone en liten tröst i all smärta. En stor och varm kram till dig och dina nära och kära som kände din farmor. Tänker på dig.

    SvaraRadera