måndag 18 juli 2011

Sommardagar.

Denna sommar är både jag och A lediga i 2,5 månader. Underbart!! Vi låter livet gå sin gilla gång och uppskattar lugnet.

Lille Jj gymmar för fullt och blir mer och mer "vaken". Han griper gärna efter prylar och stoppar dem i munnen. Han har börjat äta så smått och älskar det verkligen; har han månne ärvt mammas och pappas aptit och matintresse?!



Han växer så det knakar, handla nya kläder är en veckorutin numera... men en kär sådan!

Den senaste månaden har vi varit hemma hos vår föräldrar två gånger i nästan en vecka åt gången. Det är mest långa promenader och balkonghäng som gäller då.



Och god mat, naturligtvis!

Här i Malmö har vi nu vågat oss ut och äta med bebisen också.



Lammbiffar med myntasås är inte fel till lunch! Och det bästa är när klockan blir ett och folk skyndar iväg till sina jobb, då sitter vi kvar och kuckelurar och låter tiden gå. Mest för att vi kan :)

Vädret är växlande, vilket jag föredrar. BLÄ för hett och klibbigt väder som det är då och då. Då föredrar jag faktiskt regn.



Och åska! Det är så dramatiskt och mysrysligt. Tempot blir liksom lite lugnare med halvkass väder. Det känns helt okej att ägna en halvtimme åt att sitta och titta på en bebis som kommit på att det är kul att ligga på mage.



Hela tiden vill han nu ligga som en sköldpadda och kolla läget med sträckt hals.

Lite besök har vi också haft! En av mina bästa vänner med pojkvän kom inom en dag på väg ner från Stockholm vidare ner till Medelhavet.



Vi tillbringade dagen med att äta grillat (inomhus, givetvis ösregnade det), babbla, gosa med bebis och ströva på plantskolan.



Det är en konstig känsla att H nu sitter med MIN son i knäet, känns som om det var nyss vi gjorde i ordning oss för maskerad och lyssnade på Hole.

Fler bebisar har anlänt i vår bekantskapskrets!

Lilla Lukas kom 2 månader efter Arthur. Han och hans föräldrar var här på middag en kväll. Solen sken faktiskt då, tänka sig! :)



Lilla Julia kom efter ytterligare 2 veckor. Vi träffades alla 6 (!) på en fika och allt fortlöpte utmärkt. 5 bebisar skulle komma på 2,5 månader och nu är alla ute, 3 flickor och 2 pojkar. Det var så svårt att föreställa sig i höstas, för abstrakt...





Idag ska vi äntligen gå och se sista Harry Potter-filmen! Jag har längtat ihjäl mig! Innan dess ska vi gå ut och äta middag. Min syster ställer upp som barnvakt den gullungen. Men först och främst ska vi nu åka till BVC och väga samt mäta lille klumpis!

Ps: Se inlägget nedan, skrevs tidigare idag om vårt dop. Det fick bli ett separat inlägg för det.

2 kommentarer:

  1. Oj, vilken lockig apa på den första bilden! Är han månne lite svettig? Snygg body btw. ;) Nån med smak och stil som inhandlat tror jag allt...
    Det är ganska märkligt att ungen har blivit så söt med tanke på att föräldrarna är lite sådär halvsöta bara. ;)
    Nåja, ni gör rätt i att njuta av sommaren nu! Fortsätt med det. Och imorgon kommer jag ner och hjälper till.

    /Sis

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder. Han är så söt lilla A. Härligt att ni är lediga tillsammans, det är jag och G också. Det är roligt med bebisträffar, Billy har 6 kompisar som är i hans ålder, nu börjar dem få lite utbyte av varandra.
    /Marie

    SvaraRadera