måndag 18 juli 2011

Arthurs dop.

Förra helgen hade vi dop för lille Arthur! Han döptes i Amiralitetskyrkan i Karlskrona.



Jag fick äran att hälla upp dopvattnet i funten.


Efter dopet visar prästen upp bebisen för Gud och...



...för församlingen för att samtliga ska välkomna det lilla barnet. En fin symbolik tycker jag.



Prästen vigde mig och maken för snart tre år sedan, och han har även konfirmerat mig och min ena syster, så vi känner honom ganska väl, vilket ju alltid gör det hela mer personligt.



Efter högmässan hade vi lite dopmiddag hemma hos mina föräldrar i deras trädgård. Vi hade gjort italienskinspirerad buffé.



Till efterrätt blev det båda familjernas favorit, det vill säga marängtårta med citronkräm i.



Huvudobjektet var lugn och snäll hela dagen. Låg för sig själv och lekte ganska länge så att vi fick äta i lugn och ro, och sedan satt han nyfiket i något knä och tittade. Han fick jättefina presenter; böcker, speldosa, tavla, serviser, aktier, silverskedar och fonder. Väldigt fint och lyckat dop, på det hela taget. Till och med vädret var lagom!

3 kommentarer:

  1. Det var ett ljust och fint dop tycker jag! Vacker kyrka att hålla dop i också. Skönt att pryttel var så lugn hela tiden. Alla 3 bebisarna skötte sig ju fint faktiskt. Passar på att tack för förtroendet och för det trevliga kalaset efter!! Bra jobbat!

    /sis!

    SvaraRadera
  2. Vad fint det låter. Dop kan ju gå lite hur som helst, men det verkar som er lille kille skötte sig kanon. Själv gapskrek jag hela akten när jag döptes, så duktig var jag ;p

    SvaraRadera
  3. Va fint, skönt att det gick utan tårar! Jättesöt sjömanskostym också.
    /Marie

    SvaraRadera