måndag 16 augusti 2010

Målat fönster.

Titta så fint det blev när vi målade! Vi hade bestämt oss för grön dör men vi ångrade oss just som vi stod vid disken och skulle handla färg, det blev röd och det har vi inte ångat en sekund!

Häromkvällen då det ösregnade gick vi ut en promenad. Malmö fick 70 mm regn den natten! Vi prövade våra regnkläder och stövlar och traskade omkring i ovädret. När vi kom tillbaka till vår gata och såg vårt hus på håll såg det så gemytligt ut med de vita fönstren och små lampor tända som sken genom regnet. Tack mamma och pappa som la 3 egna semesterdagar på att måla vårt hus, verkligen jättesnällt! Annars hade det inte varit klart än...

A åkte iväg igår, han skulle med en kompis och jaga på kompisens föräldrars mark. Han kommer senare idag. Jag hade en mysig kväll hemma med urtidsdjuren. Köpte en budapest-bakelse och latade mig i soffan. Hade tänkt mig en härlig sovmorgon men det gick knappast eftersom min ena padda fått spunk. Han har hållit på och dunsa och klättra och krascha sedan klockan 6 i morse. Jag fattar inte hur en sköldpadda på 6 hg kan låta så högt! Jag trodde först att det var inbrott!! Lagom till jag gick upp somnade han, galen-padda.

I morgon reser vi iväg på äventyr! Vi ska åka till Yorkshire. Vi har hyrt en bil och ett rum på ett jättemysigt litet slottsliknande pensionat. Det blir nog mest promenader i olika nationalparker och lite kultur. Min syster ska bo i vårt hus under tiden och passa paddor samt huset för tjuvar. Mycket snällt! Därför ska jag nu packa kappsäcken och sedan ett runda till sjukhuset.
Hej så länge!

5 kommentarer:

  1. Målningen blev sannerligen ett lyft för huset! Det kommer blir fint med matchande röda markiser sen i vår.
    Tänk om Bök kommer hem med en hare. Då får ni lära er att flå. =)
    Avundsjuk på er och syster som har en resa till England att se fram emot. Jag blev positivt överraskad av landet, det blir nog fler resor.

    /Sis!

    SvaraRadera
  2. Ja, helt klart ett lyft för huset med vita fönster. Säger som grannen sa, att nu syns det plötsligt att det är spröjs på fönstren, det har inte synts tidigare. Det blir fint med vit garage port sedan också.
    mM

    SvaraRadera
  3. Oj vilket fint hus vi har!

    Tack för hjälpen!

    Detta är världens bästa blogg.

    Bök.

    SvaraRadera
  4. Vilket fint slott ni har!

    Hoppas er semester blir spännande också. Jag har börjat jobba igen, andra veckan nu och det känns precis som vanligt igen!

    SvaraRadera
  5. Tror det är första gången jag ser ert hus, ser gulligt och väldigt hemtrevligt ut. Ett inbjudande hus! Jag tycker för övrigt att en röd dörr passar perfekt ;p

    SvaraRadera