lördag 18 december 2010

17 december i Knuttens liv.


I går foto-dokumenterade jag delar av min dag. En bild ska ju säga mer än tusen ord...

På morgonen när vi vaknade så hade det kommit rejält med snö! Vi såg på julkalendern kvart över sju och åt skinkmacka. Mysigt!
A fick ut och skotta och skotta. Tur att vi har fyrhjulsdrift så att vi inte fastnade. Vi skulle i väg till MVC!
Jag är så glad att snön kom tillbaka, nästan allt töade bort förra helgen annars.

På MVC gick allt bra. Barnmorskan vägde mig, tog lite prover och mätte min mage.

Precis som vi misstänkte så är vår lill-Knufs en ganska liten -men naggande go -unge! Magen ligger strax ovanför godkänd-kurvan så det är inget att oroa sig för Jag är ju rätt liten själv, förresten. Kanske växer den ifatt lite eller så blir det ett litet pyre, helt enkelt.

Sen åkte jag till jobbet. Där fick vi julklappar av vår arbetsgivare, men jag glömde öppna min. Den står kvar på skrivbordet! Men alla andra skvallrade om vad det var i... :(

På lunchen bjöd min käre make mig på Brogatan. Jag tog färsk lax med äpple- och pepparrotskräm.

Inte dumt alls!
Sen jobbade jag på lite, men koncentrationen är alltid lite sisådär en fredageftermiddag... Klockan tre lämnade jag bygget och gick genom stan. Malmö har så fin julbelysning! Jag tog en sväng inne på Hansakompaniet.


De hade pyntat väldigt effektfullt och det fanns en levande tomte som barn fick önska sig grejer av. Efter lite traskande och insupande av julkänsla träffade jag K på Lilla Kaffe-rosteriet. Vi bubblade bort en stund medan snön öste ner utanför fönstret. Mysigt och trevligt.

När A jobbat klart hämtade han mig så åkte vi till Maxi för att julhandla. Sånt tycker jag inte så mycket om -just därför hade vi valt en fredagkväll :) Det var ganska tomt och inköpen gick smärtfritt.

I morgon ska jag lägga in sill!

Väl hemma lagade vi tacos som vi åt framför Robinson. Jag myste i soffan och hela lilla familjen tog det allmänt lugnt. Hilma också :)


I dag har vi köpt de sista klapparna samt en julgran. Nu står den i garaget och vänjer sig vid värmen. Det kom ännu mer snö i natt så A har puttat loss flera bilar ute på gatan. Nu ska vi klä om och åka till A:s mormor och morfar och fira jul. Det är faktiskt ganska mysigt att fira jul lite peu en peu, man får mer tid för varann och det är roligare att få julklappar och godmat utspritt och inte allt under en jätteintensiv dag.

Förresten, jag vill tipsa alla malmö-bor om ett ställe! Jag och C var och fikade i måndags, och vi gick till en chocolateria som heter Cacafoni. Förutom praliner gör de riktigt god varm choklad med olika smaker -eller naturell. Jag tog chai-choklad och det var kryddigt och gott. Ligger nära mina föräldrars nya lägenhet också, vad praktiskt!

5 kommentarer:

  1. Trevlig dokumentation! Lite otydlig bild på magen, tror jag många nyfikna tycker. =)
    Vad blir det för sillinläggningar? Nån ny smak?

    /Sis

    SvaraRadera
  2. Min mage var också rätt liten i början, sedan växte den jättemkt de sista 2-3 månaderna, till slut såg jag ut som en stor boll hela jag ;)!

    SvaraRadera
  3. Alf undrar hur Helmer och Hilma ska fira jul. Själv ska han inta en exotiskplanka på dagen och på kvällen ska han sova i videohyllan som är hans favoritställe.

    SvaraRadera
  4. Jag tycker faktiskt också det är mysigt med all snö som kommit. Jag har varit ganska anti innan, mest på grund av att det blir så jobbigt att gå men nu börjar det närma sig jul och då ska det va snö. Punkt slut ;p Jag får helt enkelt acceptera att bli "omsprungen" av tanterna, men det gör inget. Jag har inget att stressa för i alla fall...

    SvaraRadera