fredag 3 december 2010

Rödhaken.

Knutten Knutten, vad håller du på med? Ja det kan man ju undra. Faktiskt inte något speciellt utöver det vanliga, jag ha bara glömt att blogga.

Lite nyheter har jag dock, och vi börjar med det viktiga; min A har klarat advokat-examen!! Exakt en vecka sedan idag. Jag är så stolt över honom! Jag vet att det muntliga förhöret inte är någon barnlek och att det ligger både sena kvällar och hård disciplin bakom resultatet. Vi var båda två lättade för en vecka sedan!

En annan nyhet som är vida känd är att det har kommit massor av snö! Nästan alla klagar utom jag! Jag vet att det för med sig allt från brutna ben och hala vägar till höga elräkningar och snöskottning, men jag tycker ändå att fördelarna väger upp nackdelarna.

Vår "trädgård" i morse. Vad det går snabbt, det var ju nyss sommar...

Nu får man verkligen tänka mycket på sina fjäder-vänner! Jag matar varje morgon innan jobbet och på helgerna får de alltid extra helg-godis.

Jordnötter är fett och gott!

Min älsklingsfågel framför alla andra är rödhaken. Den är så söt i ansiktet och så vacker i färgerna. Vet ni att den är röd på bröstet för att den torkade Jesus tårar när han hängde på korset, och då fick den blod på sig.

Det är min frisk-fågel som skrämmer iväg Grymmer och tårar.

I går hade vi julfest med jobbet. Det var jättelyckat! Jag och två nära kollegor ordnade festen och allt avlöpte som planerat, Vi gjorde en jätterolig tipsrunda, beställde julbord, ordnade Så ska det låta -jul och fixade till och med en tomte! Kändes bra att det var så uppskattat.

Resterna från igår åt vi till lunch. 2 dagar med julbord blir rätt tungt för kistan så efter jobbet idag slängde jag mig i soffan och låg där tills... nu, typ. Nu återstår bara att jag ska göra som Helmer.

Det vill säga ta en god natts sömn!

7 kommentarer:

  1. Helmer är söt!

    Bök.

    SvaraRadera
  2. Vacker historia om rödhakens färg, hade jag aldrig hört innan.

    SvaraRadera
  3. Håller med Bök, Helmer är fin. Ska snart göra ett fint inlägg om Affe i min blogg. Det är han verkligen värrd.

    SvaraRadera
  4. Intressant information gällande hur rödhaken fått sin färg. Hade faktiskt inte en aning om detta. Man lär så länge man lever :)

    SvaraRadera
  5. Rödhaken är fin. Helmer är.... inte så fin.

    /Sis.


    Ps. Jag funderade på att lägga ut fågelmat på min balkong, men kom på att grannen under nog inte hade uppskattat det... Tråkigt. Ds.

    SvaraRadera
  6. Visst är det mysigt med snö =)! Jag var ute och tjuvskottade lite förut när jag gått kvällspromenaden med hundarna, det var härligt!

    SvaraRadera
  7. vilken fin story om rödhaken, jag har alltid gillar domherren extra mycket, men nu liksom fick rödhaken sig ett lyft i mina ögon!

    SvaraRadera