tisdag 1 mars 2011

Småfynd på bokrean.

Våren kommer så sakteliga. I dag är det första dagen i en vår-månad och det kändes faktiskt i morse -jag tror i alla fall inte att det var inbillning. När mina svärföräldrar var här för ett par veckor sedan så fick vi en fin blomsterkreation som det fanns små vårlökar i, med fina kristaller och glasbitar runt omkring. De blommorna är överblommade nu men jag har ersatt lökarna. Valde en blomma jag inte sett för som hette Bride's crown, kan nog vara en slags tazette kanske? Söta i vilket fall, och lite vårliga. Passar fint i vårt nya tv-rum.



Det har ju varit bokrea! Har köpt ovanligt lite i år, hann liksom inte riktigt kolla igenom utbudet innan det var dags och väl där blev jag alldeles trött av alla människor och allt kånkande. Ett säkert köp var i alla fall dessa:



Jag har önskat mig Tores kokböcker i flera år men inte fått dem så nu slog jag till. Husmanskostboken kan jag verkligen behöva för jag är rätt kass på husman som ni vet, men jag jobbar på det! Den andra var en ren fröjd att bläddra i. Jag älskar smörgåsbord, kom jag just på! Midsommarmat, julmat, påskmat, vickning... allt som har med sillinläggningar, små fiskpatéer och goda omeletter att göra slukar jag med hull och hår.
ag har läst i den vare kväll i snart en vecka, visst är jag lite koko!?

En annan bok jag länge önskat mig och nu slog till på var denna:



Jag gillar verkligen folksagor men tycker att allt i genren är anpassat för barn. Blev därför så glad när denna kom ut för några år sedan. Och visst är framsidan vacker?? Ska börja läsa den i kväll tänkte jag. Köpte ett par andra romaner, att läsa under vila kommande månad var planen.

Idag var vi hos barnmorskan. Bebisen är pigg och glad, den sparkar mycket men är helt fixerad och ligger med huvudet neråt. Min mage växer lite väl lite men så länge bebisen mår bra är de ingen katastrof. Man undrar ju hur länge den kommer stanna där inne... spännande att veta att den kan komma i princip när som helst! Min mamma var nere i veckan och hon hjälpte oss med att få klart bebisrummet, så nu är där helt färdigt och fint. A köpte emballage till bebisen så att den kan fraktas hem varmt och gott när det väl är dags för det.



Söt va? Och mjuk!

I helgen var min vän H här. Hon bor ju i Stockholm så vi passade på att ha en mysig tjejhelg med lite shopping, långlunch, godis och en massa prat. Man vet inte när det blir chans för det nästa gång! Uppskattade det väldigt mycket. Helgen innan var en annan kompis som bor i Stockholm här, hon ska gifta sig i sommar så det fanns mycket spännande att snattra om.
Veckorna och helgerna flyger alltså iväg. På fredag slutar jag jobba, sen kan bebisen komma när den tycker. Känns helkonstigt men på ett positivt sätt!

Sov gott.

3 kommentarer:

  1. Ja det var ju inte många bokfynd du gjort om man jämför med vad du brukar dra hem, men det var ändå betydligt mer än vad jag själv fyndat... Har nämligen inte ens kollat rean! Kanske till helgen, om där finns nåt kvar då.

    Gullig overall Bökis köpt. Kan man säkert trivas i! Nu kan den ploppa ut tack!!

    /sis/mos

    SvaraRadera
  2. Bäbisen kommer att vara så väl emballerad att den kan skickas med Fedex hem!

    Bök

    SvaraRadera
  3. Och... Det viktigaste! Bebisen kommer att åka sin första färd högst ståndsmässigt!

    Husmanskost... och högtidsmat?! Det var ju inte riktigt det jag hade tänkt mig som meny på lördag. Får ta en refunderare... Fast Västerbottenostpaj måste ju ingå i husmanskost??

    SvaraRadera