fredag 10 juni 2011

Karuseller och karameller.

Idag och ikväll är A i Köpenhamn med sitt jobb och åker karusell och äter karamell. Jag och lille A får roa oss själva och det går ju fint! Min vän Linn var här under dagen och åt lunch och pratade. Bebisen visade sig från sin bästa sida och smilade och jollrade till henne. Vi pratade snabbt bort 5 timmar... mein guth! Tänk vad tiden kan gå.
Sen sprack himlen upp, så när Linn gick hem så la jag trollet i vagnen och vi gick ut på en promenad i solen. När vi kom hem guidade jag honom på uteplatsen och visade alla växter. Jag berättade vad de hette, lät honom lukta, känna och titta på allt.



Han grep efter löven på vinrankan och efter rosorna. Särskilt efter rumba-rosen, han var nog intresserad av dess intensiva färger i rött, gult och orange.

Bebisen är så dukitg och snäll, han sover redan i eget rum och det går fint. Vi ligger ju med öppna dörrar i rummet bredvid och har dessutom babay-watch (jag hör honom andas!) men det är ingen konst att få honom att somna själv och vaknar han så ligger han och "pratar" för sig själv. Är han ledsen går vi givetvis in till honom. Ibland på morgonen så myser vi dock lite i vår säng...



Han har en ovana att vakna för tidigt, men får han ligga hos oss och gosa brukar han sova en extra timme och då blir ju föräldrarna glada :)

Jag funderade ju på hur det går att odla squash i kruka? Alldeles utmärkt tydligen! Sen helgen har det kommit en stor squash och flera mindre är på väg.



Ska bli spännande att smaka, den är nog klara om en vecka eller så.

När A tog advokatexamen så fick han dessa skapelser av sina föräldrar i present. Kan ni gissa vad det är?



Humlefällor!! På natten bildas det dagg i de små hålen i "blommorna" och på dagen sätter sig humlorna där för att dricka. Givetvis ska man inte fånga humlorna utan bara njuta av att se på dem och låta dem befrukta sina blommor runt omkring. Och A är jätteförtjust i att fota humlor också. De är gulliga! Rolig idé!

Nu knorrar magen så jag ska gå ner och värma lite stark thai-soppa. Känner tendens till halsont som jag hoppas kunna skrämma iväg med en massa chili :)

Ha en mysig fredag!

4 kommentarer:

  1. Coolt med humlefällorna och vilken LYCKA för din karl! Verkar som att squash o dyl inte är särskilt svårt att odla då... samma med pumpor o sånt, och de lär väl vara släkt på nåt vis? Pumpor ska växa som ogräs... Perfekt egentligen, squash är ju väldigt användbart på sommaren! Tåååppen!! =)

    Ps. Trollet verkar ganska hårfritt fortfarande, skönt det.... Ds

    /Sis

    SvaraRadera
  2. Så söt han är, lille A! Förstår att ni njuter av tiden tillsammans!

    SvaraRadera
  3. Hoppas det halsonda går över och att du inte är på väg att bli sjuk. En stor kram!

    SvaraRadera
  4. Linn Klintestam19 juni 2011 kl. 21:22

    Vilken fin bild på er. Ni är så sockersöta båda två! ;) Det är så kul att se er må bra och njuta av livet! Kraam

    SvaraRadera