måndag 20 juni 2011

Uteserveringstider.

Sommartider är uteserveingstider! I torsdags fixade jag barnvakt i form av min syster med pojkvän, och medan A var på jobbet (mycket att göra!) gick jag och C till La Roche och snaskade tapas. Vädret var inte perfekt men vad gör det när man har gasolvärmare och fint sällskap?! 3,5 timmars ätande och pratande blev det, exklusive shopping. Hur kan man rimligtvis ha så mycket att avhandla??

En annan dag gick jag och Andreas in till stan och träffade två andra goda vänner. Vi slog oss ner på uteservering på Lilla torg. Tacksamt när ens sällskap avlastar lite med att ta hand om sällskapssjukt litet troll! :)




Och ingen av dem ser ju ut att misstycka förstås. Efteråt visade vi dem Glassfabriken vid Davidshall, dvs vi visade dem FÖRDÄRVET! När man väl börjat kan man inte sluta... Om ni har vägarna förbi Malmö MÅSTE ni gå dit!



På Lilla torg blev det laxsallad för min del.

Apan har spring i benen och han gymmar flera gånger per dagen med kraftig intensitet.



Han har kommit på att om man sparkar på "pelarna" så skakar hela gymet och alla grejer som hänger i det och DET är verkligen spännande, tydligen! Han brukar ta tag med ena handen i speldose-handtaget och sedan flaxar han med resten av kroppen i full koncentration.




Han skrattar väldigt mycket nuförtiden, det är härligt och känns belönande på något sätt.
Särskilt när man sjunger eller pussar honom, då blir han glad. På morgonen när man hämtar upp honom från sängen så möts man nästan alltid av ett leende. Snacka om gott morgonhumör!

Förra helgen åkte vi till Torup och hade picnique och gick promenad. Jj fick sitta i selen och titta runt på allt som fanns i skogen. Egentligen får han inte sitta vänd åt det hållet än med A håll i hans huvud med båda händerna när de gick runt.



Torup är en riktig sagoskog som det är mysigt att gå runt i. Mindre mysigt var alla mygg, usch! Fick över 20 myggbett de timmarna. Vissa blev typ inflammerade och riktigt läbbiga. Som om inte detta vore nog, så hittade jag 4 dygn efter exkursionen en äcklig fästing under armen. BLÄÄÄ! De är så vidriga, jag ryser jag bara tänker på dem... jag besiktigade min kropp noga efteråt men det var tydligen inte tillräckligt noga...

I morgon kommer min mamma hit. Hon ska passa Jj medan jag fixar och donar med tvätt och städning här hemma. Plötsligt känns det lyxigt att kunna göra allt sånt där praktiskt utan att man har en unge på magen i sele... Min rygg är inte den bästa just nu, minst sagt. Med en leende linslus så säger jag GODNATT!

4 kommentarer:

  1. Det verkar vara en glad skitunge ni fått, det är ju skönt. Jobbigt med gnälliga ungar. ;)
    Har din make klippt sig? Tycker håret så kortare ut än vanligt...?

    Laxsalladen så god ut, var den det?

    /Sis J

    Ps. Du hade nog bråttom när du skrev. Eller kanske trött? Dina inlägg brukar vara fria från skrivfel, men denna gång skulle jag vilja sitta med den röda pennan både här och där.. ;) Ds.

    SvaraRadera
  2. Han är världens sötaste! Pryttel!!!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig bebis ni har, en sådan vill jag också ha när det väl är dags... Om en sådär tio år eller nåt ;p

    SvaraRadera
  4. Så snygg kille på första bilden!!! Riktig hottie!

    SvaraRadera