torsdag 11 november 2010

Verktygs-marodören.

Mamma och pappa var i sin lägenhet i helgen. I lördags bjöd vi på middag. Syster J var också nere och hon kom till mig lite tidigare. Jag gjorde ordning en hel entrecote och som jag skulle helsteka. Smorde in den med lite göttig marinad, stack i termometern och slängde in den i ugnen. Efter ett tag började det lukta konstigt... fränt... jag öppnade ugnen och ut bolmade en äcklig rök! Det var tydligen ingen ugnstermometer utan en stektermometer som inte tålde värme. Den var nästan helt smält och hade en jätterolig from! Bara ett litet kretskort var kvar i mitten. HAHA!! Vi skrattade så att vi höll på att dö av den eländiga fula synen. Men mat blev det ändå!

A åkte och köpte en gammal hederlig manuell termometer och köttet blev klart. Serverades med whiskysås och rotfrukter. Köttet smakade inte bränd plast, vad jag kände...

Eftersom min lilla mamma alltid bakar åt mig bakade jag åt henne. Hon gillar torrisar...
Så ett lass med Drömmar blev det. Tyvärr åt hon inte upp dem och ett lass blev kvar här hemma. Det första jag gör när jag kommer från jobbet nu är att ta ett par Drömmar och kolla på fåglarna i trädgården. Snaskegris-Knutten...

Veckorna går så snabbt! Nu är det redan snart helg igen. Huset är nystädat. Vinden viner och slår utanför, det är sånt höstruskigt väder! Häromkvällen beställde jag en hel del julklappar och köpte några till i stan efter jobbet. Har en god uppfattning om vad jag ska ge till de flesta ny. Tyvärr vet vi inte riktigt hur julen ska firas, både min syster och svärfar jobbar, den ena i Malmö och den andra i Karlskrona så jag vet inte hur det ska lösas rent praktiskt med de olika firandena och resor mellan städerna. Men det ordnar sig.

Jag har hört att barn hör musik från vecka 20 och att man kan träna upp deras gehör från och med denna vecka. Eftersom vår unge ska börja spela ett instrument i ung ålder tänkte jag att det är rimligt att börja spela lite musik för den där inne i magen. Därför har jag köpt en cd-box med klassisk musik för små öron som jag nu spelar på kvällarna. Vissa lugna låtar spelar jag flera gånger i rad för att den ska lära sig känna igen dem. Hoppas det funkar!

4 kommentarer:

  1. Knufsen har meddelat att musiken går fram och att den känner igen vissa bitar redan.

    Bök.

    SvaraRadera
  2. Provsmakade både entrecote och drömmar och kan garantera att det var gott alltihopa!
    Provlyssnade även skivan och noterade flera bra låtar. Hoppas ungen blir musikalisk! :)

    /SiS

    SvaraRadera
  3. Min mamma sade att jag var "tvungen" att sjunga för min mage när jag var gravid. Lätt gjort för en tjej som inte kommer ihåg texter, men blinka lilla stjärna sjöng jag ofta och det "sjuka" är att Billy kan sluta skrika och bli lugn när jag sjunger den lågt för honom när han är ledsen... jag tror det funkar så att spela musik för magen är bra =)!

    SvaraRadera
  4. Har du några förslag på bra sidor som man kan beställa julklappar ifrån?

    SvaraRadera