söndag 21 november 2010

Ny adventskalender.

Helgen är långsam och mysig! A har mycket att göra på jobbet och sitter hemma och jobbar hela helgen. Jag håller på att uppfylla mitt löfte till mig själv om att handla julklappar i tid. I går slog jag in de jag köpt hittills. Det börjar arta sig nu!

Vi gick en sväng på stan i går och jag passade på att köpa en ny julkalender. Fin och lite ovanlig tycker jag. Kan nästan känna hur det doftar på bilden, ni vet iskallt, snö, vedeldning och tända marshallar.

I veckan så köpte jag även julkort, så att jag inte ska glömma fixa fram adresser i tid. Jag är världens barnsligaste, vi behövde ca 25 och jag tog olika motiv på nästan alla. En normal vuxen hade tagit ett eller två motiv.

Men man måste ju specialanpassa korten till dem man skickar, dessutom fanns det så många fina att jag var tvungen :)

I dag har min syster varit här innan sitt jobb och ätit middag. Jag hade tänkt att gå ut och fixa lite i trädgården men snålblåst, regn och 3 grader är inget höjdarväder. Jag var ute en halvtimme efter frukost, det får räcka! Måste baka bröd också, tror att jag ska göra med lite russin i för det är gott nu till advent.

Nu har vi äntligen bestämt hur vi ska fira jul! Både min ena syster och Andreas pappa jobbar på julafton (med 20 mil emellan sig) så det blev lite praktiska problem. I alla fall så är min familj här i Malmö i vårt hus under julen och A:s familj i Karlskrona. Sen firar de med mig/oss på juldagen i stället (var A ska fira vet han inte riktigt ännu). Känns som det bästa lösningen, syster börjar inte förrän kl 15 så vi hinner fira en del innan. Tycker faktiskt att det ska bli riktig mysigt att få ha jul här hemma i vårt hus. Därför ska jag nu skriva en liten uppdrags-lista åt familjen, vi hjälps åt med julmaten.

5 kommentarer:

  1. Jag fick lite julkänslor när jag läste ditt inlägg. Avundas dig lite. Låter som om din jul kommer att bli supermysig. Själv ska fira jul utan familjen i år. Jag och hundarna får göra det bästa av situationen.

    SvaraRadera
  2. Jag har öppnat alla luckor redan.

    Bök.

    SvaraRadera
  3. Fin julklappshög - ser inte det minsta arrangerad ut. ;) Det ska bli spännande att fira jul på annat håll i år, det jag jag inte gjort sen jag o mamma var på Kanarieöarna på rehab.
    Revbenen ska jag nog greja, men Janssonen äter ju på egen risk. Jag har bara gjort det en enda gång tidigare.

    Jag köpte också julkort igår. Tänk att det är 1:a advent om en vecka... detta året har RUSAT!

    /SISS

    SvaraRadera
  4. ...förresten! Kyrkan på kalendern är ju den som ligger granne med Truckarnas lght! =) Yeeey!
    /sis

    SvaraRadera
  5. Vilken julstämning man får av att titta på dina bilder. Vilka fina paket dessutom, inte utan att man blir lite nyfiken vad som göms där :)

    SvaraRadera