onsdag 3 november 2010

Obs obs, extra viktig nyhet!!

Livet är ett mirakel! Allt som växer och får liv mot alla odds. Livet som kämpar sig genom hinder och motgångar för att kunna fortgå. Jag har något stort att berätta om livet!

Det ska komma en liten bebis till Paddeborg!! Om allt går som det ska kommer den månadsskiftet mars/april. Vi var på ultraljud idag och fick se den sträcka på sig, "leka tittut" och vila tryggt i fosterställning. Jag kan knappt tro att krabaten ligger i min mage. Ännu mindre kan jag tro att den var just så frisk och kry och pigg som den faktiskt är. Halva tiden har nu gått och mitt illamående är nästan helt borta. Jag är trött på grund av dåligt blodvärde men mår annars toppen. Allt har känts bra i magen under de första 20 veckorna.

Jag är överlycklig!

Allt annat blir pluttigt i jämförelse. Det har varit svårt att tro att där verkligen ligger någon, men äntligen trillade poletten ner. Efter år med en dåligt fungerande kropp och tråkiga besked så känns det otroligt när kroppen plötsligt samarbetar med viljan och är ett skolboks-exempel. Vi är så tacksamma och har en spännande tid framför oss!

11 kommentarer:

  1. Det är verkligen så otroligt roligt och underbart! Önskar dig all fortsatt lycka med graviditeten (och hoppas vi hinner ses så jag kan klappa på magen denna gången ;))

    SvaraRadera
  2. EllaPellaKnäckehäxa4 november 2010 kl. 01:24

    Yay! =D
    Är mkt förväntansfull!

    SvaraRadera
  3. Vilket fint inlägg. Grattis igen!

    SvaraRadera
  4. Såååå roligt :-) Fick äntligen berätta för Melvin och Charlie som även fick se den fina ultraljudsbilden. De älskar småbarn och tycker det är jätte roligt. Var så längesedan de träffade er men fram för allt Melvin har stenkoll.
    Charlie var så gullig igår när vi hämtade Melvin på fritids och skulle hålla både Melvin och mig i handen så sa han plötsligt "Mamma visst älskar vi vår kusin Felix" de är så goa ungarna när de kommer med sina tankar och funderingar. Kusin Felix fyller 1 år på tisdag, tiden går så himla fort känns dom han nyss föddes, så njut verkligen av varje minut tillsammans när de lilla krypet kommer ut :-)
    Håller alla tummar och tår för att allt ska gå bra!
    Många kramar från oss

    SvaraRadera
  5. Stort grattis till er! Visst är det häftigt att se sitt barn för första gången, det blir verkligt då =)!

    SvaraRadera
  6. Wow, grattis! Så roligt!
    Ah, Cecilia har jag träffat några gånger men på Gastro hade jag Hans Verbaan innan, också väldigt bra! Som kirurg har jag en Marie-louis Lydrup, men skulle egentligen vilja ha Anders Falck efter att ha hört ifrån många att han är super. Min kirurg är väldigt virrig och stressad, och jag blir alltid så förvirrad!
    Lycka till med allt!

    SvaraRadera
  7. Tjohoo!! Moster to be!! THAT is very very fantastic!! Ett litet aprilskämt till på köpet. Det ska vara en Bök till nåt sånt. ;)

    /Sis slash auntie

    SvaraRadera
  8. Åååhhhh vad roligt! Jättegrattis till er!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Jag är så otroligt glad för er skull. Så skönt att det gått bra så här länge! Ska bli kul att få se underverket när det väl poppar ut!Kan tänka mig att lillskrutten blir både snygg och smart med er att brås på. Sannolikt lite besserwisser också ;)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Gisses vad coolt! Ett stort grattis!

    SvaraRadera
  11. Helt galet roligt att det ska komma en mini-Klow om 3 månader!!

    SvaraRadera