söndag 20 mars 2011

Glass- och grillpremiär2011!

I går var det en riktigt solig och fin dag! Det finns inget som piggar upp såsom ljus och värme så här års. Man är så svältfödd! Storken har inte behagat hälsa på och jag ville ut på lite rastning- Första anhalten blev glassfabriken.




Med nosen mot solen och glassen i handen känner man livet! (Naturligtvis ska jag inte ha båda, den ena är ju fotografens.) Jag tog polkagris samt vit choklad, givetvis med chokladsås över. Här ser ni ju även bebisen, sicken blygis! Den håller sig inne i magen, dold för allas blickar ;)

Efter det åkte vi ner till Västra hamnen på lite promenad. Långsamt går det men de är mycket att titta på där nere så det gör inte så mycket.




Det blåste en del från vattnet så vi tog skydd bakom husen. Änderna lekte för fullt och verkade vara vår-glada.

Jag sög i mig all sol allt vad jag kunde!



Det har sina fördelar att ha en fotograf med sig överallt, pauserna blir täta :)

När vi kom hem kändes det givet med grillpremiär. Åhh, det luktade så gott!!




Vi grillade kycklingspett med timjan-marinerade äppelbitar.

Till detta serverades krämigt curryris med grönsaker, citronsaft och sweetchilisås i. Recept från senaste Buffé.




Det blev gott och gick väldigt snabbt att göra. Olika sorters ris är verkligen gitt, tror att jag ska börja använda aviori-ris (??) mycket mera, man får ett smaskigt ris till minsta möjliga ansträngning :)

Vad dagen bjuder på är lite osäkert. Jag känner mig väldigt rastlös samtidigt som det tar emot att göra i princip allt just nu så alternativen är lite begränsade. Ungen trycker både uppåt och neråt och åt sidorna på ett sätt som är väldigt obehagligt. Hur jag än sitter eller ligger gör det ont och påverkar andningen, men om jag står eller går får jag sammandragningar. Värst av allt är hur trött jag börjar bli på mig själv och mitt eget gnäll. Jag orkar snart inte höra på mig själv längre... Allt här hemma är rensat och sorterat och i ordning. Till och med tvättkorgen är tom på stryk- och mangeltvätt. I-lands-problem kallas det...

3 kommentarer:

  1. Bra initiativ att börja med grill såhär tidigt! Snacka om att förlänga grillsäsongen! Ser som vanligt gott ut! Jag åt oxå ris igår - fast med kycklingwok. Blev rätt ok! Och första gången på mycket länge åt jag dessutom glass. Dock inte ute i solen, jag köpte hem OTTO-glass! God!! (Men magen protesterar fortfarande...=/)

    Ska du inte ta och hoppa lite iallafall...? Man VET ju aldrig, det KAN skynda på...!?

    /Sis!

    SvaraRadera
  2. Ja nu mår man gott. Grilla. Det är livet.

    Bök

    SvaraRadera
  3. Det där på grillen såg väldans så gott ut. Mums!

    Jag får även passa på att säga grattis!!!!

    SvaraRadera