lördag 4 september 2010

Lyx-fastfood.

I går morse beslöt jag mig för att det fick vara nog med sjukandet och masade mig iväg till jobbet. Trots gedigen förkylning funkade det bra, men vad trött jag var när jag kom hem! Trodde faktiskt att benen inte skulle bära mig på väg hem från bussen. Bestämde där och då att fredagsmiddag får bli något väldigt, väldigt simpelt.

Vi åkte till Maxi och köpte underbara färska räkor. Stoppade ner lite bakpotatis och en god flaska äpplemust. Medan jag tog en dusch fixade maken käket. Detta kom jag ner till!

Mycket creme fraiche ska det vara, och man ska inte snåla med räkorna.

Givetvis är en ordentlig klick smör grundläggande för en lyckad bakpotatis :)
Varför äter vi inte detta oftare? Så himla enkelt men samtidigt lite lyxigt och väldigt fräscht. Och minimalt med disk ;)

I dag har vädret varit fantastiskt och höstligt. Jag ägnade 3 timmar åt att putsa fönster, och ändå är bara vardagsrummet färdigt. Vi har 2 x 8 spröjs på varje fönster, som ska putsas på alla sidor. Hälften av tiden måste man stå ute. Tur att vädret var skönt! Sen körde vi och köpte nya porslinsgrejer till badrummen, vi ska göra om lite när hantverkarna vi hade till köket får tid.

Nu står A och slipar och målar takfönstret. Jag är trött och seg. Ska ta hand om några maskiner tvätt och sedan lägga mig och läsa. Jag läser nu del 2 i Twilight och nu är jag lite fast ändå :) Ser fram emot de andra böckerna och vill gärna se filmen så snart som möjligt.

Våra plommon börjar mogna och de smakar kanongott. Fast vissa var det larver i -BLÄ!! Jag ska nog plocka in några och göra fruktsallad tills ikväll. (Inte larver alltså...)

Ha en fin lördag i septembersolen.

4 kommentarer:

  1. Åh äntligen! Jag kommer ner med filmerna så kör vi Twilight-kväll! ;D hihi

    Bakpotatis är fint, gillar dock inte räkor men har en röra vi alltid åt förut med skinka och grejer. YUM!

    SvaraRadera
  2. Räkor gillas ju alltid av undertecknad, bilderna ser VERKLIGEN läskande ut. Letar efter såna där stora som ni grillade i somras, men det är inte lätt att hitta såna. =(
    Alla pratar om de där Twilight, ska man ge dem en chans eller?

    /Sis!

    SvaraRadera
  3. vilken god mat, härligt med en man som kan laga mat. I fredags kom jag hem till dukat bord. underbart!
    Twilight böckerna är jätte bra. Jag läste ut alla fura på 2 veckor, tror detta orsakade min huvudvärk. Härlig läsning och krya på dig!

    SvaraRadera
  4. Mmm, bakad potatis, va gott, det åt vi i fredags! Jag fastnade jättefort i twilightböckerna, första filmen är den bästa tycker jag.
    Va avis jag är att ni har ett plommonträd, jag ska önska mig ett i födelsedagspresent nästa år =)!

    SvaraRadera