tisdag 12 oktober 2010

Clementin-säsong!!

Jaha, då körde maken iväg på en kvällstur klockan halv nio! Vi fick vår nya bil igår, en BMW 530, och givetvis så räckte ju inte den halvtimmeslånga åkturen igår för att stilla begäret. Han har legat och läst instruktionsboken och kunde inte hålla sig längre... jag stannar hemma i pyjamas :) Men det är väldigt skönt att ha fått en rymligare bil! (Fått och fått... köpt.)

Idag bakade jag bröd! När det jäste kom A hem och jag bad honom blanda degen om jag inte hade duschat klart till ett visst klockslag. När jag kom ner efter duschen stod han och bakade ut brödet till små te-kakor. Det går ju det också! Titta vad fina han gjorde...

Ser ni, det ena är ett hjärta!? Haha vad gulligt! Smakade bra med varmt bröd, smält smör, stark ost och varm choklad. Och jag slapp kletandet, det var ju skönt!

I går fick vi årets första julkort. Nix, inget skämt! Det var från min svägerska som passade på att leverera sin önskelista till jul också. Bra! Jag har nämligen planerat att vara klar med mina julklappsinköp till den 1 december så det är lika bra att jag börjar planera.
På Malmborgs idag gick jag förbi Allers Julmagasin. Inte för att jag brukar köpa Allers, men julmagasinet är ju nåt särskilt. Den åkte med ner i korgen!

En annan sak som är trevlig för årstiden förutom att julen kryper närmre, är clemetinerna. I love clementiner!! De är ju som godis. MUMS!! Det luktar jul när man skalar dem dessutom. De sålde för 9 kronor kilot på Malmborgs, vilket skamligt lågt pris. Köpte ett helt skeppslass med gulingar! Jag ha haft en hög på jobbet de senaste 2 veckorna, jag tar mig en clementin när jag behöver lite eftertanke... typ 5 gånger om dagen... Varje avslag fordrar ett clementin-övervägande, -en gyllene regel.

Nej, som ni märker har det inte hänt nåt viktigare idag. Hilma promenerar omkring runt mina fötter och jag ska gå ner och förbereda matlåda tills i morgon. Det var det hela för idag!

6 kommentarer:

  1. Jul... ja herregud, det känns iNTE som julstämning än. Idag när jag gick hem idag var det säkert 15 grader och jag svttades i solgasset. Hia dig nu med julen däka lella.
    Bilen ni köpt var jättefint, ska bli kul att provköra!
    Fina tekakor. Kan du skicka hit honom att göra till mig också? Han behöver inte göra ett hjärta just, går bra med nåt annat.

    /SiS

    SvaraRadera
  2. Hmm. Den grafitgrå pärlan körs bara av makarna Klow. Men du kan få åka.

    Bök.

    SvaraRadera
  3. Får Michaela övningsköra bilen? Får vi se en bild på vrålåket? Är maken nöjd såhär ett par dagar när den blivit lite inkörd?
    Åh vad jag fick jullängtan nu! Kram och clementin!

    SvaraRadera
  4. Åh clementiner är så gott, och nyttigt! Massa c vitaminer som kan behövas i denna tiden på året.
    Jag har inte ägnat julen en tanke ännu, det känns verkligen såå länge till dess ;=)

    /Cissi

    SvaraRadera
  5. Tack fina du för din kommentar på min blogg. Du hjälper mej verkligen när du skriver. Jag står snart inte ut mer, det måste bli bättre. Och ja, alla krossade drömmar, när man börjar tänka på dom blir det ännu värre. Det är så mycket som gör mej så ledsen, bara - och jag kan inte riktigt hitta ut ifrån mörkret just nu. Kramar

    SvaraRadera
  6. Jag tror jag också ska försöka vara klar tills början av december. Förra året fick var jag ute i sista minuten och aldrig mer att jag vill uppleva det. Pust!

    SvaraRadera