söndag 10 oktober 2010

Mest mat, med mera.

I fredags efter jobbet åkte jag och A till banken för att köpa ny bil. Jaaa! Den kommer i morgon :)
Sen träffade jag min vän H som var i Malmö tillfälligt. Jag fick den vackraste blombuketten nånsin!

Rosa, romantisk och lite höstlig.

För ganska exakt 2 år sedan var hon tärna på vårt bröllop. Buketten påminner mig in hennes klänning som var ljungfärgad och passade så bra till årstiden och tillfället -och vår dukning!

Igår åkte vi och firade A:s morfar på Katrinetorp. Vädret var perfekt för en höstdag, klar luft och sol. Vi satt faktiskt ute och åt, i solens lä var det riktigt skönt även om det krävdes kappa.

Jag valde ryggbiff med potatiskaka och pumpa. Pumpa borde man äta mer av. Påminner lite om min favorit sötpotatis.

Sen gick vi en runda i parken. Jag tror att den visade sig från sin allra bästa sida den dagen, alla fina färger kom till sin rätt. Naturen har börjat förändrats riktigt mycket nu och jag njuter!


Ett stort fält med prydnadskål stod i "blom". Alla möjliga färger och former på kål fanns representerade.

Rosorna var få men desto mer färgsprakande bland sina vissna vänner. Gult är min favoritfärg!

Självklart föll jag pladask för fågelholken som hängde i ett träd. Lyckliga pippi som får bo i ett sånt fint hus omgärdat av blad i guldglittrande nyans.

Ser lite ut som ett Mumin-hus!

På kvällen träffade vi vänner på Restaurang Brogatan. Riktigt trevligt och roligt! Jag åt spädgris med krusbär och ingefära. Till efterrätt beställde jag Pavlova med mascarponegrädde och passionsfrukt. Jag gick inte hungrig hem direkt :)

I dag vaknade vi till dimma men när den lättade kikade solen fram. Vi var ute en sväng och A var klädd i shorts och piké!! Jg gjorde köttfärsgryta till middag och vi satt ute på trappen framför huset och åt. Solen värmde gott och vi tänkte att man får passa på medan man kan!

I morgon ska jag ha lönesamtal... det brukar inte vara så farligt men jag känner mig alltid obekväm i såna situationer. Betygsätta sig själv och sedan plädera för det. Usch, sånt är svårt. Jag kanske är för väluppfostrad? Sen ska vi gå och titta på nya lokaler som vi (jobbet) kanske ska flytta till. Hoppas! Det är nära mamma och pappas nya övernattninsglägenhet i Malmö samt nära A:s byrå. Och lite nya lunchställen är aldrig fel. Börjar tröttna på dem kring jobbet...

Nu ska jag baka små hårda chokladkakor, ni vet såna där med pärlsocker på. Himlans sugen på det!!


6 kommentarer:

  1. Va kul med ny bil, vad blev det, ifs så kan jag inget om bilar men typ vilken färg ;)?
    Små chokladbollar med pärlsocker på, de är de bästa, en av mina cravings nu på slutet faktiskt.

    SvaraRadera
  2. Buketten är verkligen fin! Kompakt och söt liksom, och faktum är att jag också tänkte på H:s klänning på bröllopet innan jag läste att du skrivit om det. =)
    Här har oxå varit fint väder idag, när solen väl tittade fram ur dimman så blev det SÅÅÅÅ varmt! Skönt. Fina höstdagar!

    /Sis

    SvaraRadera
  3. Tack H för den fina buketten!

    Bök.

    SvaraRadera
  4. Buketten är jätte fin, vilket snäll vänn.
    Vilken lyxmat ni fått i er i helgen. Känns som det var flera år sedan man var på restaurang och särskilt med vänner eftersom det inte är lika lätt för oss som för andra att få barnvakt osv.

    Fågelholken ser mysig ut, är på jakt efter en eller två till våra småfåglar i skogen.
    Hoppas lönsesamtalet gick bra, jag hade mitt i april och vi har fortfarande inte fått något än.
    /Line

    SvaraRadera
  5. Otroligt komiskt att maten du åt på Katrinetorp var nästan exakt samma som jag åt där några timmar senare på Sofia och Mickes bröllop!.. Vi åt nämligen samma förutom att det var hjort ist för ryggbiff! Visst var det gott :)
    Kramar söta du / Hanna

    SvaraRadera
  6. Grattis till bilköpet!!!

    SvaraRadera