torsdag 21 oktober 2010

Jackpot på Tradera.

AfterWork igår, en vanlig annars tråkig onsdag. Jag och A mötte uppe K och O på Mando för lite äkta pubmat. Vi hade mysigt och trevligt. Jag åt ryggbiff och drack bort min huvudvärk med CocaCola. Så praktiskt! Vi har inte träffat dem sedan midsommarafton så det fanns såklart en hel del att snacka ifatt om; 2 nya bilar (samma sort!), en ny häst som heter Skrutten, jobbiga chefer, konstiga kollegor och en del hemligt också.

Efteråt blev det kvällsfika med varm choklad med grädde och marshmallows.

Lite trötta en onsdagkväll efter jobbet... Visst är K fin i glasögonen??

Tur att våra karlar trivs ihop också!

Och O har likadana glasögon som sin tjej, det har jag inte tänkt på. Så gulligt! Och A bara ler stort åt sin söta Knutt-hustru ;)

Nu ska jag berätta nåt spännande! Jag har länge letat efter en bok som jag läste som barn och bara älskade! Den är skriven av en av mina topp-3-författare Maria Gripe, och heter Tre trappor upp med hiss. Många gånger har jag längtat efter att läsa om denna men den säljs inte längre (skamligt!!). Så jag blev himla glad när jag hittade den på Tradera. A hjälpte mig att buda hem den för det facila priset av 15 riksdaler. Idag kom den i brevlådan!

Och nu till det extra häftiga; Maria Gripes autograf står på försättsbladet tillsammans med en julhälsning! Åååh vad glad jag blev! Inte konstigt att jag inte hittat boken tidigare någonstans alls, det var ju meningen att jag skulle ha just den här boken med hälsning och allt! Så glad jag blev!

Sist vill jag gratta min gamla kära vän Morris som efter en hjältinne-insats fick en liten bebis i fredags. Tusen grattis till er alla tre! Tänk vad tiden går...

5 kommentarer:

  1. Jag är också glad. Jätteglad.

    Bök.

    SvaraRadera
  2. Vadå för hemlis? Jag vill oxå veta!!
    Nu när jag ser framsidan på boken så känner jag igen den... har jag läst den? Vad handlade den om? Det är GRYMT att den är signerad!

    /SiSsY

    SvaraRadera
  3. Hihi! Det var roligt i går! Ni kan vända er till oss för samtliga bilfrågor avseende BMW alltså... Träffade fd Björck på lunchen, reagerade direkt på Body Shop påsen... tyvärr var det ingt från bodyshopi. Men ack vilken längtan till denna butik som väcktes...

    SvaraRadera
  4. God morgon!
    Vet du vad, jag har den boken :-) fick den av Winnie och Inge när jag fyllde elva tror jag. Ska nog leta upp den, blev lite sugen att läsa den igen. Fast det klart någon autograf har jag ju inte :-P
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Tack för grattiset =), gillade formuleringen en hjältinneinsats! Jag har också läst den boken, men jag kan inte minnas vad den handlade om! En annan bok jag gillade var Pappa Pellerins dotter.

    SvaraRadera