tisdag 23 mars 2010

Lanzarote 2

Här kommer några bilder till som visar delar av vår resa. Denna gången är det jag som står bakom kameran och det märks t.ex. på bilden nedan; det är lite suddigt och snett för det mesta!


Detta är den berömda mojo-såsen som jag nämnt innan. De smakar ganska kryddigt och starkt. Till det äter man potatisar kokta i jättesalt vatten. Potatisarna blir jättebra när man lagar dem på det sättet, de får ett lite segt salt skal och ett krämigt och sött innandöme. 


Här äter jag grillad färsk seabass och tomatsallad. Seabass hade de alltid på menyerna där nere. Jag undrar om vi har motsvarande fisk här, och vad heter den då? Om man direktöversätter blir det ju "havsaborre", finns det något som heter så här i Sverige? Mjällt och krämigt kött har den i alla fall, utmärkt att grilla!


Mellan hotellet och havet låg en liten "park" med roliga växter för nördar som jag. Där fanns olika kaktusar och succulenter, hibiscusblommor och rhodedendron samt några träd som jag inte kände till. Gummiträd kanske?

Denna papegoja bodde med sin kompis på hotellet. Ser ni att den har något i handen/foten? Det är ett chips som jag gav den. Jag höll på att smälla av, de var så bedårande söta när de åt!!

Kommentar överflödig...? Poolen var oftast helt tom för pensionärerna gillade inte det kalla vattnet :)

Ute på landsbygden när vi körde vilse. Vi hörde bara vinden och en liten ödla som kilade på grusvägen. Fantastiskt.

Många gånger under våra resor får jag en klump i magen av allt som A offrar för den perfekta bilden... visst genererar äventyren bra bilder men fegisen står bakom och gastar att han ska sluta. (Det var mycket högre än det ser ut). 


Någon som ser vulkan-älvan? ;) Dal efter dal var helt opåverkade av människan och så tyst och stilla. En högtidlig känsla.


Någon km från vårt hotell låg en marina med jättefina båtar. På A:s födelsedag åt vi där ute, på en balkong som stod med pålar i vattnet. Där fann gott om båtar som seglat från Usa, tänk vad häftigt att korsa Atlanten!

Läggdags för reserapportören :) Sov gott

6 kommentarer:

  1. Det var ett fint resereportage. Resereportage ska ju få en att bli sugen på att åka dit, och DET lyckas du finemang med!! Det verkar vara ett jättefint ställe med vackra stränder, fint vatten, god mat och spännande natur.
    Jag TROR att det finns havsabborre här också faktiskt. Tycker det känns bekant. Ni får ta er till en fiskaffär och ta reda på saken. Abborre är gott att grilla, det gjorde vi en gång med fritids när vi var små.

    Gunatt!!

    /Sis!

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder och kul att få se hur ni haft det!

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder!

    SvaraRadera
  4. vad vackert det verkar!! Blir sugen. Tror förresten sea bass är chuck bass' mindre kända släkting - en exklusiv, nästan lite snobbig, men mycket välklädd fisk :)
    kram

    SvaraRadera
  5. Vackra bilder! Mycket vackra. Du och din man är duktiga!
    Tackar, tyvärr kan jag inte se nån förändring ännu. Blev en heldag på akuten igår och cirkus 6 läkare och minst lika många sköterskor som tittade på mig igår. Och ingen blev ett dugg klokare. Inte jag heller kan jag tala om. Så nu får vi se hur helgen artar sig. Annar är det jag som ligger på luren måndag morgon! ;)

    Tråkigt att hör att det inte funkar för dig med Humiran. Får man fråga vad nästa drag är då? Hoppas att du snart kommer till läkaren och att ni får nån ordning på det där. Det är ett elände!
    Önskar dig en trevlig helg! Många kramar Elsa

    SvaraRadera
  6. Hej Mi

    Den 7-9 maj är det aktivitetshelg med RMT :) Vi vill gärna ha med dig! Kram hoppas allt är bra

    / Jossan

    SvaraRadera