onsdag 31 mars 2010

Sända ut rätt tankar.

Malmö måste vara Sveriges vårigaste stad! Vi har alla möjliga blommor utomhus nu, och knoppar på vissa träd och buskar. Dunkappan hängdes in i garderoben för gott idag. (Eller tills nästa vinter.)

Jag har börjat läsa en bok som heter The Secret. Den handlar om laws of attraction, det vill säga att det man tänker får man. Det är en väldigt kittlande idé. Det svåra är att styra sina tankar, att styra bort de negativa så att man inte får negativa händelser tillbaka. Jag ska träna på det. I och för sig är jag en positiv person men uppenbarligen finns det mer att önska på vissa fronter. Jag ska föreställa mig att jag ska få allt jag vill ha, och då ska det automatiskt komma till mig, är det tänkt. Det skadar inte att försöka.

I dag var en kort dag. Först var jag på sjukhuset halva dagen, sedan åt jag lunch samt alldeles för mycket påskgodis (mådde illa) och sedan pratade jag lite i telefon. Sen cyklade jag hem med cykelkorgen full av tulpaner och narcisser. Nu har vi städat huset det som återstår är nu att jag ska sätta mig och reflektera över dagen, delvis i brist på annat. Hej på er!

5 kommentarer:

  1. Ella brukar alltid tala om för oss norrlänningar hur långt ni kommit med våren jämfört med oss... särskilt när japansk körsbär blommar. "Hela Malmö är rosa!!"

    Gött om detta tankesätt fungerar; Laws of attraction. Jag tror att det absolut kan ligga nånting i det, bara man är fokuserad och tror på det fullt ut.

    /sissy

    SvaraRadera
  2. Har tänkt på dig dessa dagar och hoppas det gått bra för dig! Vill önska dig och mannen en Glad Påsk! Kram Elsa

    SvaraRadera
  3. EllaPellaKnäckehäxa1 april 2010 kl. 21:09

    jaaa, men malmö är ju sinenssjukt vackert i luftig rosa blom i kombination med de ganska mörkbruna stammarna! =)
    miljontals människor kan inte ha fel; karma is the shit!

    SvaraRadera
  4. Den boken lät spännande, jag önskar att få höra hur du upplevt den sedan!

    Fortsatt Glad Påsk ;)

    SvaraRadera
  5. Usch, känner också igen det där att må illa av allt godis. Påskäggen borde ha lås ;)

    SvaraRadera