tisdag 6 juli 2010

Sommarkvälls-recap.

C anlände från England i går kväll och jag paxade hennes sällskap redan i går vid lunch! 8) Givetvis ville jag höra allt om hennes resa, anglofil som jag är. Lockade henne med La Roche som är hennes favoritrestaurang. Visst dök hon upp!

Perfekt väder. Den värsta hettan har lagt sig och kvar var en behaglig värme med frisk luft. Vi satt ute i kvällssolen och beställde in små spanska rätter.

Skaldjur är jag vanligtvis inte mycket för men idag blev jag plötsligt sugen! Beställde jätteräkor i vitlök och vitt vin. Det bubblade och fräste om skålen när jag fick ut den. Mustigt och gott.

Åt några andra klassiker också, allt med ost i är gott säger Knutten! Blev underhållen av information om sevärdheter och shoppingställen runt London och sedan avhandlades andra stora viktiga frågor. (Jag och min syster ska åka till London om 2,5 veckor!! Härligt att komma in the mood med tips och ögonvittnen.) Efter 3 timmar (!?!) var vi nöjda och vandrade hemåt.

Idag har varit en bra dag, för övrigt. Mått bra, saker har flutit på jobbet, fick prata av mig med C och sommarkvällen är vacker. Så vad mer kan jag begära av denna dag? Nu hänger åskmolnen över slottet och Knutten gäspar. Det återstår bara att jag lyfter på stråhatten och säger bonne nuit!

7 kommentarer:

  1. Sleep tight my dear. I love the shot of the gambas!

    Bök

    SvaraRadera
  2. Har Caroline klippt sig?
    Gu´asså, det vattnades i munnen när jag såg soppan med räkorna, dit MÅSTE vi gå nån gång!!! Var ligger den?

    2,5 veckor. My my, det är ju SNART!! Wihiii!!

    /Sis!!

    SvaraRadera
  3. Klart att Killen inte tackar nej till en dejt med Knutten på La Roche! It was wonderful.

    /Caroline

    SvaraRadera
  4. EllaPellaPyronella7 juli 2010 kl. 10:31

    caroline har nog ett av de hjärtligaste leendena jag sett, om det beror på maten framför henne eller om hon bara är sådan vet jag inte.
    är mkt imponerad av att du åt räkor, vad har hänt!?! sist vi dryftade ämnet var de ju "havets insekter"!?

    SvaraRadera
  5. Vilken mysig kväll och vad underbar den där soppan lät! Mm!!

    SvaraRadera
  6. Mmm, räkorna såg jättegoda ut! Jag är inte heller så förtjust i räkor men de där såg smarriga ut! Hoppas ni får kul i London. Jag har aldrig varit där.

    SvaraRadera
  7. Tack snälla för din kommentar! Man blir lite starkare när man vet att det finns människor runtomkring som sänder en tanke då och då! Kramar

    SvaraRadera