tisdag 20 juli 2010

Årets första tomato.

Här kommer rapport från ett svettigt Skåne. Luften tar slut på jobbet, alla andas väl in men inte ut. Jag blir helt trög i skallen efter kl 14, varje dag. Semestern hägrar!!

Förra året fick jag denna stam-ros. Jag vill dock minnas att blommorna var mycket ljusare. Hur kan det komma sig att de är mörkare nu?

A satte Rudbeckia i våras. De drar till sig humor och bin vilket han är så förtjust i (och det borde ju ligga i allas intresse i och för sig, det är pollenering som gör att vi har mat å bordet). Nu har de vuxit sig höga och fina och han är så stolt över dem!

Tycker inte att de är jättevackra men ganska söta.

Den första tomaten är mogen!
Alla andra är gröna men just den är röd! Jag har sniffat på den och den luktar precis som tomaterna i pappas växthus.

Ett litet men ack så efterlängtat tillskott till köket;
krokar till kökshanddukarna!! A satte helt plötsligt upp hängaren som han dessutom shoppat efter eget tycke och smak. Nu slipper vi hänga allt på knopparna. :)

Reseförberedelser har påbörjats - jag är alltid ute i god tid. I helgen vräkte jag ut en tredjedel av alla mina skivor för att göra en spel-lista till mobilen. Jag måste ju ha något att lyssna på när jag är trött på alla andra intryck. Ojoj, vilken tid det tog.

Jag var ju tvungen att lyssna i genom i princip allt innan jag kunde bestämma mig. Först tänkte jag ha ett speciellt tema men det struntade jag i efter ett tag, temat blev liksom bara bredare och bredare...

Och packningen är helt klar.
Pyjamas överst, mycket viktigt! Och vad finns i den hemliga lådan, undrar ni!? Glutenfritt knäckebröd som inte ska gå sönder. Mer spännande än så är jag inte. Notera alla turistiga prylar; guidebok, paraply och plåster. Kommer bli en hujedamig resa!

Annars intet nytt från sydfronten. Hörs en annan dag!

6 kommentarer:

  1. En imponerande packning. Ser väldigt struckturerad ut till skillnad från min väska som står resklar här hemma. ;) Har varit värsta kontrollmänniskan tidigare och därmed packat väldigt organiserat. Nu pakcar jag efter mottot att glömmer jag något kan jag alltid köpa mig det eller så är det inte så viktigt eftersom det är glömt ;)

    Har inte tränat särskilt mycket den senaste tiden eftersom jag varit rätt kass och lite smådeppig, så jag tror inte det är det. Jag tror tyvärr den är överansträngd och sen har den plågats i ett par flip-flop. Vet inte annars vad det skulle kunna vara.

    Kortison går jag inte med på, över min döda kropp. Nu är det slut på sånt trams :P Jag vet vad jag vill och inte vill, ställer lite krav. Ska höra mig för om Humira tillsammans med arsenikkurerna och det är sista kraftansträngningen från min sida.

    Hur länge kommer ni vara borta? Blir det någon musikal i London tro? Hoppas ni får en underbar semester!!
    Har jag helt fel för mig om att ni skulle iväg en vecka på sol och bad?
    Sköt om dig och säg åt magen att fortsätta att sköta sig! ;)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. EllaPellaPlingPlong20 juli 2010 kl. 21:22

    humor och bin, det gillar bökis! =)
    inte en dag för tidigt som handdukarna kom upp på krokar, på knopparna har de mer varit i vägen än till nytta.

    SvaraRadera
  3. Hej Teservisen!

    Nu är jag tillbaka i Skåneland. Tack snälla för den fina omvårdnaden av mina pelargoner, de ser alldeles friska och nya ut :) Jag har uppdaterat mig på din blogg (har jag ju varit utan internet i nästan en vecka.) Trevlig läsning som vanligt och hungrig blir man, särskilt på den där chokladtårtan med björnbär. Vi ses imorgon!!!
    /Caroline

    SvaraRadera
  4. Åhh,den tomaten såg god ut! En av mina minicravings ät tomater i olika former och färger!

    SvaraRadera
  5. Holy shit, jag fick lite panik när jag såg att du var färdigpackad. Så nu har jag oxå satt fart!
    Åsså måste jag komma ihåg att ladda batterierna i mp3n o såntdär....
    Fin krok bökis skaffat, han har koll han. Ibland. :P

    /Sis!

    SvaraRadera
  6. Jag älskar färgen på stamrosen, så om den nu ändrat färg från förra året tror jag inte att det var något nerköp ;p

    SvaraRadera