tisdag 13 april 2010

Grillpremiär! -2010!

Det var ju inte bara premiär för trädgårdsdag och sköldpaddor i helgen, utan även för grillning! Perfekt när man var ute och härjade, maten sköter sig själv medan vi sliter och jobbar. Det är bara att titta till den då och då.

Ett bra tips för alla oss mojo-sås-fantaster är att använda såsen som marinad. Det passar jättebra! Det ger en smakrik yta, både söt och stark och örtig. 

Vi provade en ny fetaost till salladen, den låg i havssalt. Både jag och A är riktiga saltmonster så givetvis älskade vi den. Rekommenderas! Smakrik ost och dessutom salt på ett "gott" vis. 

Ja, nu har jag gjort det årliga grillpremiär-inlägget ;)

6 kommentarer:

  1. Gudars skymning vad hungrig jag blir!!!

    Bök

    SvaraRadera
  2. Tack gode gud att grillsäsongen är här. Jag längtar redan till midsommaraftons barbercue!!

    /Sis J.

    SvaraRadera
  3. Himmel vad gott det såg ut! Jag vill också grilla!

    SvaraRadera
  4. Mmm, ser riktigt fint ut! Kan vi inte köra en grilldejt nästa gång jag är i Malmö? :)

    SvaraRadera
  5. Mummmmmmmmmmmmmmssss!

    SvaraRadera
  6. Hej Mi

    Mitt kalprotektin prov visar aldrig något fast jag mår riktigt dåligt. Har hört att eftersom allt mitt sitter i tunntarmen så är proverna opålitliga vet inte om de stämmer men jag får ju lämna dom i vilket fall som. Jag fick ont i hela kroppen, jätteont under fötterna, illamående och kände mig allmänt dassigt på både Immurel och Puri- Nethol. Inget svar idag heller, har ringt och pratat in men dom ringde aldrig tillbaka.Så jag får ringa i morgon igen tycker det är väldigt nonchalant. Hur har du det annars? Stor kram

    SvaraRadera