fredag 23 april 2010

Körsbärsträden blommar.

Härliga ljuvliga fredag! Arbetsdagen bestod av bland annat Det Årliga Utvecklingssamtalet med chefen. Sånt är alltid grymt obehagligt. Minuterna innan blir jag helt paranoid och säker på att jag har gjort något rysligt utan att jag vet om det eller kommer att bli anklagad för något dito. Väl inne på chefsrummet brukar det dock gå mycket smärtfritt. Skönt att ha det avklarat och att jag fortfarande är anställd!   ;)

När jag kom hem hade jag fått mail av p2. I veckan var jag med i en frågesport och en slags vinst var att man fick önska ett musikstycke till sig själv. Och faktiskt, för en gång skull vann jag något! Jag har nu önskat en låt som på en angiven tid kommer att spelas för mig i radio. Jag blev jätteglad! Stycket är La Folia av Correlli men Vivaldis version för den är mycket bättre. Men det är pinsamt att de ska säga mitt namn i radio, jag hatar sånt. 

I dag har jag gjort en ny bekantskap:


Såg den på en reklampelare i morse. Ingen höjdare faktiskt. Jag har aldrig fattat det där med chili och choklad. Passionsfrukten hade en märklig frystorkad konstistens. Givetvis kommer hela kakan att gå ner förr eller senare men någon repris blir det inte. Ett plus dock för den fina förpackningen!

Här kommer en närmre presentation av Krabbe. Klicka gärna upp bilden för att se hans söta lilla ansikte.

I helgen rymde Krabbe (Tack för tipset Marie!). Alltihop var oerhört dramatiskt tills vi lyckades fånga in honom och ploppa ner honom i "havet" igen. Han är en baddare på att klättra! Sen hittade vi ett tomt Krabbe-skal. Vi fattade ingenting; var han död? Fanns där två? Men nix, Krabbe hade bara passat på att ömsa. Smart! Och otippat.

Till sist...



Våren är här! De japanska körsbärsträden står snart i full blom!

Dessa träd blommar också men jag har ingen aning om vad de heter. Gör ni? Tack söta A för bilderna.

Däckdags för Knutten, vet inte vad som tagit åt mig, är så himmelens trött...

6 kommentarer:

  1. Åhh... de är de vackraste träden jag vet, tror jag, Japansk körsbär. SÅ långt har vi inte kommit här. 1 eller 2 veckor till behövs det nog.
    Crabbe är faktiskt väldigt söt. Han ser ut att vara lite full-i-fan sådär. Som sin husse. :)

    Då har jag liiite rätt iallafall: Vivaldi, på sätt och vis. När ska det sändas? Vad häftigt att du vann! Det är ju ändå rikstäckande radio!

    Och apropå choklad: När det handlar om marabou, där är den "naturella" godast tycker jag.

    /Sister ister.

    SvaraRadera
  2. Gud va skönt att ni hittade honom i tid. De torkar ut lätt de små rackarna när de lyckats smita. Roligt att han passade på att byta skal!

    SvaraRadera
  3. Grattis Knutten! Du är bäst.

    Bök.

    SvaraRadera
  4. Är bilderna med körsbärsträdet och "det andra" taget nu i år? Känns som det kommer dröja ett bra tag till här...

    SvaraRadera
  5. EllaPellaKnäckehäxa25 april 2010 kl. 19:57

    körsbärsblom är en av malmös finaste sidor!
    tycker att chili och choklad är en utmärkt kombination, hittade dessutom ett recept på en chili-chokladsås från mexiko som heter mole som jag tänker testa någon gång. kan man tydligen ha till kyckling, bla.

    SvaraRadera
  6. Crabbe är lik sin husse till personligheten tror jag.
    mM

    SvaraRadera