onsdag 21 april 2010

Huvudregeln vid parmesan.

I Knuttens matlåda är det nu nerpackat ugnsbakad lax, smörstekta sparris och risotto med spenat, parmesan och citron. Smasken! Men trots att jag rev i dubbelt så mycket parmesan så kunde det varit ännu lite mer ost i risotton. Huvudregeln är väl att man aldrig kan få för mycket parmesan, kanske?

I går när jag cyklade hem från jobbet och i morse när jag cyklade till jobbet så fick jag snöblandat regn i ansiktet. Aprilväder, kan man väl kalla det. Känns som att vår gräsmatta inte kommer att växa rekordsnabbt under dessa förhållanden direkt. Och det har varit frost ett par nätter vilket har dödat mina penséer. Men på ett sätt tycker jag faktiskt att det är skönt att våren inte går för snabbt, så att man hinner njuta. Inte så att det bara säger POFF och så har allt blommat över innan man han reagera. Nu hinner jag i alla fall se alla små framsteg.

5 kommentarer:

  1. Jag åt också lax ikväll. Laxfilé och quinoa med salladslök o selleri i, till det en fetaostsmet och grönsallad.
    Vad jag vet har vi sluppit snöblask här, bara en hel del regn. Men det är rätt mysigt.

    /Sis!

    SvaraRadera
  2. Det där var en oerhört god maträtt.

    Bök

    SvaraRadera
  3. Åååå, vad jag blev hungrig nu.
    mM

    SvaraRadera
  4. Som alltid blir man hungrig efter att man besökt din blogg :)

    SvaraRadera
  5. Jag undrar - ingick denna gourmetmat i serien "Husmanskost" eller var den ett mer cullinariskt tvärkast åt sydligare breddgrader? Hursom så såg det ju underbart gott ut. Risotto och jag är inte vänner. Tror aldrig jag ätit någon som varit riktigt sådär god som den borde vara.
    Ang ditt erbjudande så vet jag inte vad jag ska säga. Mer än tack! Helt underbart mycket tack! Ett hjärta av guld måste du ha... Jag återkommer till dig när jag vet om jag behöver utnyttja ditt mycket generösa erbjudande eller ej. (Och även om jag inte behöver måste jag säga att det hade varit roligt att göra det ändå.)
    Massor, massor, massor av kramar

    SvaraRadera