fredag 4 juni 2010

Tebjudning.

Igår hade jag tebjudning, i sann Alice i Underlandet-anda. C kom hem till mig efter jobbet därför att hon ville överlämna födelsedagspresenter! Inte dumt alls :) Kvällen var strålande vacker och skön, koltrastarna sjöng fint och blommorna doftade omkring oss.

Först åt vi små mackor som sig bör vid en tebjudning, och sedan var det dags för tårta!


(Förlåt för den här bilden, C. Du ser faktiskt inte ut så i verkligheten.)

I alla fall; jag hade bakat en fransk chokladkaka -helt utan mjöl, bara mörk choklad, smör och ägg. Inte dumt alls. Men proppmätta blev vi nästan direkt.


Särskilt eftersom jag alltid måste äta en del kaka med två delar grädde... Dagen till ära hade jag köpt liljekonvaljer. Tala om att de doftar gott! Tog upp vasen ibland och sniffade! :D


Och nu undrar ni säkert; vad fanns i alla paket?? Ja ni, de får ni se i morgon, det ska väl vara en överraskning för er också?! Men jag kan garantera att det var fina prylar...

Gråsparvar och pilfinkar festade på våra smulor som vi tappat på marken. De var väldigt tama och hungriga. Trevligt med spontan-gäster ;) Hilma och Helmer var med oss ute, Hilma åt jordgubbar!

Idag har det varit sommarväder igen. Efter jobbet var jag ute flera timmar och läste tidningen, passade paddorna och vattnade trädgården. När Bök kom hem så handlade vi och sen åt vi. Väl i soffan med mat i magen däckade jag nästan, jag var så trött så att det kändes som någon slagit mig i huvudet med en slägga. Jag mår inte bra i magen så nu väntar jag mest på att den ska börja skärpa till sig så att jag kan gå och sova.

Ses i morgon!

2 kommentarer:

  1. Marsch i säng!

    Bök

    SvaraRadera
  2. Åhhhhhhhhhhhhhhhhh vad god chokladtårtan ser ut! Blir magen lite gladare av god tårta? Hoppas det. Inget kul att vara sjuk ju =/

    SvaraRadera