tisdag 22 december 2009

Dan före dan före dopparedan!

Efter jobbet var maken ute och fångade Malmö i jul-skrud. Gangster-staden är inte så pjåkig nu med pynt och snö!


Såna här karuseller är så fina. Jag älskar ju gammeldags prylar och denna karusell är ju bara så vacker. Tänk att vara barn och få åka denna på kvällen, så magiskt!

Träder ser ut att vara i is! Extra fint nu med snö på marken och inte regn som vanligt här runt jul.

Vad påminner detta er om?

Pippi Långstrump såklart! Hon har ju hängt ett helt träd fullt av paket till alla sina kompisar. Vad snällt! :)

Hela Malmö är fullt av marshaller så här års. Jag läste om gubben som tänder dem, vilket jobb han har! De tänds vid skymningen och inom bara 10 minuter finns hela Gustav Adolfs torg i ett fladdrande sken. (Varför blev man jurist!?!)


Näst sista dagen på jobbet innan jul. Vi fick julklapp, ett frågesportsspel. En bra present faktiskt! 

Just nu håller A på att packa. Själv är jag redan färdig. Två stora kassa fulla med julklappar står nere i biblioteket och mina kläder är nystrukna och nedpackade. Nu ska jag skriva en lång lista på all mat och allt godis som finns i kylskåpet, vilket fiasko om vi skulle glömma det!

Varför känns det alltid som att man har glömt nåt eller inte hunnit med nåt så fort man ska iväg, framför allt innan jul. I morgon ska jag börja varva ner! På vägen hem i bilen ska det rimmas, sjungas julsånger och ätas julskum.

8 kommentarer:

  1. Oj oj oj. Jag kommer aldrig att hinna packa färdigt!!!

    SvaraRadera
  2. Det är roligt piff de har i storstan. Så extravaganta är vi inte här i hålan. =) Men det är fint nu i stan ändå, ni ska få se!
    Jag tänker också alltid att det är nåt jag glömt när jag ska iväg. Det är väl nåt slags konstigt behov av kontroll kanske?
    Vi ses imorgon hörrö!!

    /Sissy!

    SvaraRadera
  3. En jättestor julkram till dig Mi! Tack snälla du för alla kommentarer och allt pushande! :) Ja du, jag minns när du skrev att det snart var jul och att tiden i Göteborg snart skulle va över. Och jag minns hur jag fnös till och tänkte "tror du ja". ;) Men nu är den här. Och jag har mindre än en månad kvar på jobb/skola i Göteborg. Det är helt otroligt.

    Visst är det härligt med familj och vänner. Jag hamnar ibland i den sinnesstämning då jag bara känner en enorm tacksamhet för att det inte är värre än det är. Om du förstår vad jag menar. man är tacksam för att det var man själv och inte ens syskon som drabbades av sjukdom, tacksam för att man har bra läkare runt omkring en, tacksam för att man faktiskt får vakna upp varje dag. Det är inte alla som får det!

    Nä nu ska jag inte svamla en massa. Det jag egentligen ville var att önska dig en riktigt fin jul. Hoppas nu du får må bra och njuta av familjenen och av att få komma hem!
    Sköt om dig!! Många kramar från en annan del av skåne! :)

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas att du får en riktigt God Jul! =)

    SvaraRadera
  5. God Jul Mi!

    Hoppas den blir lika underbar som vi alla önskar och att du får fina paket och umgås med fina familjen :)

    Tror också jag gjorde rätt i som byta sjukhus och igår fick jag mina första 4 sprutor. Det gick väl bra för jag svimmade inte men jag ville inte ge mig någon själv igår utan sköterskan gav mig en och brodern gav mig 3. Idag belönade jag mig själv med en ny klänning som åker på i morgon :) belöningar måste man ha!

    Hoppas du har det bra och stor stor kram till dig!

    Glöm nu inte att du ska följa med på aktivitetshelg med RMT nästa år ;)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilka fina bilder!

    Hoppas ni har haft en fin jul och att resan hem och dit gått/går bra!

    God fortsättning!

    SvaraRadera
  7. Ja, det är en massa skräp på tv att zappa runt bland och det är skönt att slippa använda hjärnkontoret ;) Jag hoppas att du haft en skön och avslappnad jul med familjen. Är ni tillbaka hemma i slottet igen?
    Kom tomten till dig i år med något fint? För snäll tror jag absolut att du har varit så jag tvivlar inte alls på att han kom. ;)
    Hoppas magen pallade trycket under julen, brukar vara en ganska jobbig tid för känsliga magar annars. Sköt om dig! kramar

    SvaraRadera
  8. Mysigt det låter :) Hoppas bilresan och julen blev sådär perfekt som du hoppades. Kram!

    SvaraRadera