måndag 14 december 2009

Granen står grön och grann.

Varje dag nu innan jul så finns det något roligt och mysigt att göra. Många känner sig stressade inför julen men jag är inte en av dem! Julstress är något positivt för mig! Jag ser fram emot att komma hem från jobbet och göra något praktiskt och konkret. Och mycket av det man gör gör man för att göra andra glada; julklappar, julgodis, julkort eller ordna bjudningar.

I dag var även vädret av modell "jul"! Jag och A trampade till jobbet i minusgrader medan små små flingor föll. Jag har varit i stämning hela dagen! När jag kom hem skrev jag julkort.

Trots att vi skickar 30 kort väljer jag faktiskt ut vart och ett av korten speciellt. Min ena syster får ofta något med hästar, min andra får ofta något gammeldags och en kompis som gillar katter får med katter på, o.s.v.. Jag älskar att välja julkort!

Amaryllisen har slagit ut ordentligt nu!

En lång och två korta stänglar har också bildats sedan jag köpte den för 3 veckor sedan. Vit amaryllis är finast.

Sen har vi faktiskt tagit in granen också...
I både min och A:s familj tar man in granen dagen för dopparedan, men eftersom vi firar jul med våra föräldrar i en annan stad så tjuvstartar vi. Annars hinner vi ju inte njuta av den! Det är så mysigt att komma ner på morgonen och så står granen där tänd medan det är mörkt utomhus. Doftar gott gör det också.

Som ni ser har vi hunnit en bra bit med klapparna också. På vägen hem från jobbet hämtade jag dessutom ut ett paket fullt med julklappsböcker till folk. Turen hem blev vinglig och jag roade mig med att hitta på rim till olika titlar. Rimmen blev... sådär. Hyfsat krystade. 

Fortfarande läser jag på Den förlorade symbolen och den är så spännande! Nu kan jag inte hålla mig ifrån den längre så jag ska landa under täcket med den i näven.

7 kommentarer:

  1. Idag blev jag i stort sett klar med mina julklappar, nu är det bara en och annan småsak som ska till. Julkorten lades på lådan i lördags så de dimper förhoppningsvis ner i folks lådor inom kort. Jag väljer (som du vet) också ut varje julkort, det är ett roligt litet jobb. :)

    Vad fin granen är! Måtte den stå kvar till efter nyår då jag kommer ner så jag får se den IRL!

    /Sis!

    SvaraRadera
  2. julgodistillverkningen hos er är på väg att bli en tradition ju, tredje året i rad nu va? den var förlagd till mammas och pappas hem tidigare. ser fram emot lördag! =)

    /puss från pyro!

    SvaraRadera
  3. Oj. Här går det undan! Jag var med och köpte kort för ett tag sen och nu är tydligen alla skrivna. Håll i hatten.

    G´natt!

    Bök.

    SvaraRadera
  4. Tihi, jag minns julkortet jag fick av dig förra året faktiskt. Fast mest på grund av det du skrev, vilket var väldigt uppmuntande och fina ord. Håller för övrigt med dig, julstress är något mysigt inte en negativ stress.

    SvaraRadera
  5. så härligt det låter när du ser "julstressen" positivt. Du har ju så rätt.
    Och det med julkorten låter så otroligt omtänksam, det är ni bra på i er familj har jag märkt. Mycket bra egenskap.

    Jag ska nog banne mig önska den boken av Pierre, jag har ju läst ut min nu och har inget att läsa på kvällarna.

    SvaraRadera
  6. vilken fin gran ni hittat! undra vem som brukar få katt-kort?

    SvaraRadera
  7. Vad fin gran!
    Du är otroligt omtänksam som väljer ut julkort till alla, här kör vi bilder på barnen och lite sånt till alla ;)

    Skönt att du inte är stressad (inte jag heller).

    God jul!

    SvaraRadera