onsdag 16 december 2009

White christmas!


 Jag vill bara berätta att hela himlen har ett vitt sken ute. Det är snöflingor som virvlar och gnistrande snö som redan fallit och ligger och tindrar med sina små kristaller. Jag blir seriöst lycklig av snön! Hoppas hoppas hoppas det ligger kvar fram till jul.
 Snöväder är så härligt, iskallt och friskt. Luktar gott! Tänk att gå ut en lång runda i snötäckta landskap. Blir riktigt kall och trött. Komma in och ta en skinkmacka och en kopp-te, sedan lite knäck på det. Drömjul! 

Fick ett mail tidigare idag från min kollega (5 meter i från mig, tvärs över korridoren bara...) där det stod "Kan inte koncentrera mig för jag är helt paralyserad av snöflingorna. Kan inte slita blicken!". Och så var det sannerligen, vem vill titta på en datorskärm när man kan få se på flingor som leker mot en mörkblå himmel?

A är bortbjuden idag, först på glögg hos en klient och sedan julmiddag. Hoppas han kan komma hem trots att det snöar så mycket, Skåne blir ju alltid lamslaget av snö. Och hoppas att han tar med en bit god sill hem ;)  

Jag har bara en fundering; hur ska jag komma till jobbet imorgon? Cykeln är insnöad.

Ps: Båda mina systrar är sjuka :( Då är jag också lite sjuk. Den ena har vinterkräksjuka och den andra halsont och feber. Krya på er hjärtan!!

3 kommentarer:

  1. Det är helt fantastiskt att det har kommit snö nu, det är vi inte vana vid! Jag var också helt paralyserad innan idag, snöflingorna var helt gigantiska en stund!!

    /Sis, som är MYCKET sjuk! :P

    SvaraRadera
  2. Hi hi så rolig kollega du har. Härligt med humor och jag håller med er. Jag gillar också snön det är otroligt härligt. Däremot tycker jag att det är otäckt att köra när det är så halt. Hoppas du kommer fram till ditt jobb utan att halka för mycket. Det är ju farligt med cykel med!

    SvaraRadera
  3. Fy bövelen! Hoppas systrarna blir friska snart och att du får lite tid över så du kan vara ute och njuta av snön!

    SvaraRadera