torsdag 31 december 2009

Toner och Trädgård.

I dag fick vi finbesök på förmiddagen, vår vän E kom hit och fikade framför brasan. Perfekt början på vår mini-semester! :)

Här kommer lite bilder på julklappar.

Äntligen en ny notställs-lampa!! Den jag har haft innan har varit så dålig och resultatet har blivit att jag inte spelat alls på vinterhalvåret eftersom det i princip alltid är mörkt när jag är hemma. Förhoppningsvis kommer min nya lampa och semestern resultera lite framgång i det nya stycket.  (Vackert, men det vore kul att ha någon att spela med eftersom det är en duett.)

En lykta till trädgården. Den står på en stav så att man kan köra ner den i en rabatt, kruka eller vad man nu vill. Och ingen sparkar omkull den av misstag! Den får vara tänd i afton.

En regnmätare. Jag är ju lite fixerad vid vädret. Inte så att jag vill ha sol och värme, bara på så vis att jag slaviskt måste följa varje front och högtryck och lågtryck. Min pappa och jag diskuterar ofta vädret och äntligen kan jag ange exakt nederbörd! :P

Ser ni att lavendeln har frusit in i fågelbadet? En vacker död. Fåglarna hänger ju som bekant på baksidan nu, men ansenliga mängder käk.

I kväll ska jag och min käre make vara hemma och laga god mat, spela tågspelet och se på Harry Potter. Jaja jag vet... men jag har aldrig påstått att jag är en hipp människa  ;)  Vi var bjudna på ett par fester faktiskt men samtliga har pälsdjur så vi fick tacka nej. Känns trist just för sällskapet men vi var ensamma här hemma förra nyår också och det var himla mysigt.

Gott nytt år på er!

3 kommentarer:

  1. Vad sägs om att starta en grupp på FB: "Frys ner samtliga pälsdjur och öppna era hem för allergiker!" :D

    Det blir bekant lugnt nyårsfirande här också. Maten håller på att lagas och det doftar ljuuuuvligt!

    Ska lyssna på det länkade stycket när det finns tillgång till bra högtalare.

    Gott nytt din gamla padda!!

    /Sis!

    SvaraRadera
  2. Finfina paket hon fått ;)

    Trist med allergi, sånt en annan aldrig tänker på....men jag hoppas ni hade en fin kväll!

    SvaraRadera
  3. Hur har det gått nu under nyårshelgen, har du spelat för fullt?

    SvaraRadera