lördag 13 februari 2010

Fiolen utskriven från lasarettet.

I helgen är jag gräsänka. Detta beror på att min käre make är i Stockholm...

För några månader sedan blev han nämligen kontaktad av en man som hade sett A:s bilder på nätet. Han kom med ett erbjudande A inte kunde motstå. I Stockholm finns ett antal storbildsskärmar där man visar reklam. Mellan reklam-inslagen var man ute efter något vackert och vilsamt att visa på skärmen. Det var här A:s foton kom in i bilden, A blev tillfrågad att visa några bilder. Ett femtontal bilder (tror jag) är nu utvalda och visas numera på storbildsskärmarna. Skärmarna är nästan 50 kvadrat stora och hänger bl.a. på Stureplan. Så häftigt! A:s namn står tydligt på bilderna, snacka om bra reklam Nu är han uppe och bevittnar det hela live. 

Jag är stolt som en tupp över min duktige älskling. Han får ganska mycket uppmärksamhet för sina bilder nu och med tanke på att fotandet bara är en hobby kan det inte gå bättre för honom. Här är ett par bilder som A har tagit:

Ja, alla ser väl var denna är tagen eller!?
Tänk att is kan vara ett sådant konstverk!

Väl hemma i slottet går tiden sin gilla gång och jag har det så skönt nu under helgen.

Efter jobbet igår körde jag och min kollega och vän och hämtade min fiol (se nedan) och sedan åkte vi hem till mig och lagade mat. Det blev en lång och mysig kväll. Vi satt och pratade bort många timmar framför brasan om allt möjligt medan snön yrde utanför. Det känns verkligen som om jag har känt C längre än vad jag har, ofta tänker vi exakt samma sak. Det är underbart att ge någon en ironisk blick på nå't möte eller över förmiddagsfikan - jag vet vad hon tänker! Jag har en hel del konstiga idéer i huvudet och vi kom in på många märkliga samtalsämnen men det kändes helt naturligt; allt från tidigare liv till våra svagheter och styrkor. Och böcker, såklart, nördar som vi båda är. Tänk att vi gick på juridicum i nästan 4 år ihop utan att stöta ihop...

I dag gick jag en runda och lyssnade på talbok och var sedan ute i trädgården och fixade med fågelmat. Sen gick jag in och packade upp växter som jag köpt. Det blev vår-fint i slottet! Påskliljor och lite lökar och annat. Efter det bytte jag äntligen gardiner i sovrummet så att vår vackra gula vägg kom till sin rätt. 

Sen... blev det dags att öppna fiol-lådan! Jag har nu åter-bekantat mig med fiolen i nära två timmar. För det första hade de gjort den så vacker! Den glänser och märken och små-jack är borta. Stallet och skruvarna såg så fräscha ut. Sedan var det ju det här med nya strängar... jag ha bytt till en lite finare variant av strängar. Men jag vet inte om jag gillar dem... stråken ligger liksom inte bra på dem. Det gnisslar lättare. Kanske behöver jag bara vänja mig lite...

Hoppas alla har en lika vilsam lördagskväll som jag har. Själv ska jag se på melodifestivalen!

6 kommentarer:

  1. Livet kan vara trevligt även utan make, hälsar pappa.
    Mamma hälsar och undrar om du hoppade över ett halvår på juridicum..?
    Själv väntar jag med hög intensitet på bild på nya gardiner. Taaack!

    /Sis!!

    Ps. Fiolgnisslet är nog en vanesak. Vi vande oss ju till slut.. ;)

    SvaraRadera
  2. Hälsa mamma att Caroline började efter mig. Således gick vi inte ihop alla terminer.

    SvaraRadera
  3. Tack för i fredags! Det var en mycket trevlig eftermiddag och kväll hos dig på slottet framför brasan. Ses på måndag igen!

    /C

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara bilder, din man är duktig han! Skönt att fiolen är hemma igen och hel! Då har du suttit klistrad vid den hela helgen förmodar jag?
    Hur har det blivit med magen? Jag brukar väl bli lite halvkass i kistan i samband med infektion, men jag tror det är mycket pga att man redan är nedsatt. Hoppas du får ordning på den och infektionen snart! Ha en bra start på den nya veckan!!! Kram!

    SvaraRadera
  5. Förresten, har du provat afares? Kram

    SvaraRadera
  6. jag drömde om din fiol inatt, att jag kände på strängarna och kände direkt att det här, det var ju inget att spela på. blev djupt bekymrad.
    när jag vaknade var jag mer bekymrad över vad min hjärna väljer som "viktiga saker att bearbeta i drömmar"...
    /pyro.

    SvaraRadera