måndag 15 februari 2010

Nya kruk-kompisar.

Med tanke på att det lär dröja lite innan jag kan göra trädgårdsreportage igen så gör jag ett inomhus-reportage i blommornas tecken. Helgen ägnades ju delvis åt att försöka våra till det lite här.

Denna tycker jag är väldigt prunkig och fräsch, visst känns våren lite närmare?! Den får stå i köket och lysa upp fönstret nu när julstjärnor och annat är borta (för länge sen). 


I matrummet valde vi rosa. Det var så befriande att välja rosa istället för rött nu efter jul, när rosa och dylika kulörer varit bannlysta.


Detta ser ju i och för sig ganska juligt ut... men det är det inte! Det är ljusrosa vår-hyacinter som man kan ha i rabatten. Men eftersom snön ligger djup här har jag dem inomhus och väntar på att doften ska sprida sig. Jag köpte dem till A och därför valde jag rosa, det är hans favoritfärg.


Och som sig bör; mini-påskliljor! Jag tar en sniff varje gång jag passerar. De luktar starkt men trevligt, för de påminner mig om vårar och påskar genom livet. Och gult är ju min favoritfärg :)

I dag var den en allmänt slaskig och grå dag. Snön har fallit hela dagen men eftersom de saltar så mycket blir det bara en grå sörja av alltihop. Jag skulle ta prover och var tvungen att vara fastande -det brukar inte vara så farligt. Tyvärr var det nästan 2 timmars kö och de som känner mig vet hur jag blir när jag inte ätit på länge. Fick världens huvudvärk och ännu sämre humör.

På lunchrasten skulle jag köpa schampoo och gick då förbi en hylla med detta på...


Naturligtvis kunde jag inte motstå vare sig den fina förpackningen eller den underbara ros-lukten! Dessutom stod det att lotionen kunde användas till "trädgårdströtta händer" såväl som till kroppen. Den talade till mig, helt klart! Nu doftar jag ljuvligt och ska sova bort min huvudvärk.

4 kommentarer:

  1. Så vårfint ni har det nu, gillar SÄRSKILT den vita blomman på första bilden, (nån slags pelargon?) den harmonierar med krukan så snyggt!
    Här har inga vårtecken flyttat in än, men jag har det lite smått i åtanke.

    Det stod verkligen Mi på duschattiraljerna! Vilken affär var det?

    /Sis!

    SvaraRadera
  2. Det är väldigt vårigt och fräscht hemma nu. Knutten är duktig och snäll. Och luktar rosor.

    Bök

    SvaraRadera
  3. Fina bilder med löfte om att våren kommer så småningom, men varför vänta till dess om man kan bjuda in den tidigare? Tänk vad härligt det är att vi har 4 årstider här på vår del av jorden. Här snöar det just nu!
    Mamma M

    SvaraRadera
  4. Hannapannaplow, på första bilden antar jag att det är en Primula, inte Pelargon.
    Mamma M

    SvaraRadera