onsdag 10 februari 2010

Tiderna förändras...

I kväll har jag och A varit och ätit med två vänner. Vi gick direkt efter jobbet och därför blev det ingen sen hemkomst, vilket är skönt. 

Kom på att jag känner mig så vuxen ibland, mentalt har jag liksom inte riktigt hunnit med. Känns som nyss som jag pluggade och umgicks på ett helt annat sätt. Oftast hemma i någons studentrum över en slät kopp te och lagboken. Ibland när vi lyxade till det blev det lite enkel mat (morotsstuvning!) och se på film. När vi gick ut var det oftast en varm choklad på Espresso House ;-) Nu är det helt annorlunda. Ofta träffar jag kompisar ute på restauranger, det är bekvämast så. Ingen orkar anstränga sig efter jobbet och det tar sån tid. Om vi har folk hemma är det oftast på middag, sällan på enkel fika. Jag säger inte att det ena är bättre eller sämre, kan bara konstatera att tiden går och man förändras. Förr hade vi gott om tid och ont om pengar, nu har vi mindre tid men mer pengar. Tiderna förändras...

Jag har väntat och väntat hela dagen på snön som skulle komma och göra Skåne ännu vitare men hittills har det bara kommit ett par flingor. Jag gick inom skivaffären innan vi åt och köpte lite ny musik, jag har lyssnat sönder mina skivor  nu. Betänk att jag lyssnar på musik 9 timmar om dagen på jobbet, skivor blir lätt rätt tjatiga då.

I dag köpte jag en hostmedicin på apoteket, jag blev helt koko av den. Seriöst alltså. Hjärtklappning och darrig. Lite yrsel. Kändes som om jag druckit för mycket kaffe. Men innan jag lägger mig ska jag på den igen.

Nu ska jag maila och se om fiolen snart är frisk och redo att hämtas. Jag saknar den så!

7 kommentarer:

  1. OFTAST när jag säger att jag ska fika med en kompis så blir det mer matigt än kakigt. Det är mer som man säger bara: fika. Fast NÅN Gång kan en kanelbulle slinka ner också. För det är gott. =)
    Idag kom det jättemycket snö här under ett par timmar eller så. Närmare en decimeter. Suck. Ljust blir det... men jag bävar till den tiden då allt ska smälta undan. Blä.

    Det finns en låt av Patrik Isaksson där refrängen går typ "tiderna förändras...". Bara en liten inflik.
    Nu är det strax Det okända. *gilla*

    /Sis.

    SvaraRadera
  2. hmm, låter som om det var efedrin i medicinen? verkar bronkdilaterande, finns också i mollipect.

    /puss, från pyro.

    SvaraRadera
  3. Knutten Koko! Jo jag tackar!

    Bök

    SvaraRadera
  4. Oj, har de så stark hostmedicin på apoteket! Jag hade besök här hemma idag av några kompisar från Karlskrona, vi brukar också ses mest på restaurang nu för tiden men det var riktigt kul att få bjuda hem dem. Inget överdrivet jobbigt, vi åt tacos och drack lite vin. Vardagslyx!

    SvaraRadera
  5. Vad var det för hostmedicin? Du vet, sånt är viktiga fakta ;)

    Jag har nog inte övergått till mat på mina fikor, blir oftast bara kaffe på dom, eftersom kakintaget måste sjunka, och jag lever mkt fortfarande som student, i sinnet, handlar alltid det billigaste, billiga fikor osv.

    Mat som är så gott ute!

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Jag vet vad den hostmedicinen innehåller men det talar jag inte om för då kan det bli riv efter den på apoteket. Men vanligtvis så reagerar men endast så om man är spädbarn alternativt överdoserar. Tror bägge delarna gäller den aktuella personen....

    SvaraRadera
  7. Jag kan bara hålla med om att tiderna förändras, idag har vi också mera pengar men andra värderingar, innan kunde det vara super att kunna köpa en TV och idag vill man bara få vara ifred och sitta med lite kaffe och mysa = billigt!

    Jag kan bli så sugen och avis på grejen att mötas efter jobbet (har ju inget ännu iaf) och att få träffas som vuxna utan barn och käka en bit mat, gud så lyxigt det låter hihi ;)

    Men alla tider har väl sin charm antar jag!
    Vi tar mitt efternamn eftersom vi inte kunde komma på något bra "eget" förutom Berglén som tyvärr redan var taget, i så fall hade det varit Berg (åsa) från mig och Len (hovda) från Anders där vi har växt upp ;)

    SvaraRadera