tisdag 2 februari 2010

Upp som en sol ner som en pannkaka.

Det har flyttat in en ny fågel hos oss. Det är en argsint rackare som muckar med koltrastarna om de satt sig i fel buske. Gangster-fågeln är en björktrast. Visst ser den lite hård ut?


Knutten har på sistone varit, som man säger i Jane Austen-böcker, "opasslig". För att göra en lång historia kort; först, i lördags, hände detta...

Knutten var på äventyr med sin vapendragare för att leta efter sälar. Det var oerhört igen-snöat nere i Falsterbo, bilden säger ju allt. 12 timmar senare vaknade jag från min skönhetssömn av frossa. Ytterligare 12 timmar senare yrade jag som värsta fyllot. Kort och gott, jag fick influensa. Ont i kroppen, ont i halsen, svullna leder och drygt 39 i feber. Jag vet att man inte får influensa enbart av att vara kall, men troligtvis har jag haft ett virus i kroppen som fick fritt spelrum när jag utsatte mig för kyla och sedan var saken biff.

Jag ligger där jag ligger, i soffan med varma vetekuddar och te. Segdragen process. Idag har magen börjat ge sig också. Men jag väntar tålmodigt på att kroppen ska krya på sig.

Väggen målades efter exkursionen. Vi fick måla tre gånger för att inte färgen bakom skulle lysa igenom. Det blev jättefint, jag älskar det!! A fotade men bilderna funkade inte så vi får göra ett nytt försök ikväll.

Och förresten, vi såg inga sälar.

4 kommentarer:

  1. Synd att vi inte bor i närheten av varandra, då kunde vi legat i varsin soffände i väntan på att bli friska :)

    SvaraRadera
  2. Oj vad snö!
    Jobbigt när man blir sjuk när man varit ute och blivit kall för automatiskt associerar man det till det man gjorde då och vill inte göra det igen ;) Eller är det bara jag som är så fånig!

    Vi ska ha Lars Wettermark jag gillar honom faktiskt så är han inte så dryg som många andra kan vara.

    Ska bli spännande att se färgen sedan!

    SvaraRadera
  3. vilken kaxig liten fan den fågeln var!! jättesöt!

    bilden i snön är hilariuos! =) "midgeeeet!!!" ;)

    /prosit från pyro.

    SvaraRadera
  4. MY GOD vad mycket snö. Och ännu mer kommer det nu. Dä ä inte klokt dä häar du.

    Gör nya försök med bilder på rummet tack! Ni måste väl förstå att jag stampar sönder mitt golv av otålighet, och det kan bli dyrt för er på sikt.

    Lars Wettermark... intressant. ;) Men det kunde varit möe värre.

    /Sis!

    SvaraRadera