måndag 17 augusti 2009

Knuttens vatten-äventyr!

Knutten lämnade sina små ägor för en kortare period för att bege sig ut på visit. Vi hälsade på våra familjer i Blekinge. Äntligen fick jag se havet dagligen, direkt när jag vaknade dessutom! 



En av de första dagarna åkte jag, pappa och A in till stan och hade stadsvandring. Pappa berättade om stadens historia medan vi gick runt och tittade på kyrkor, bastionen, hamnen och andra viktiga ställen. I helgen ska jag ha förhör med A och se hur mycket han minns. ;)


Givetvis bevistades Glassiären. Jag tog persika med hallon-smak. Syns nästan, va?


Mamma och pappa har ett plommonträd. Plommonen vad himla goda och jag åt fler stycken -tills jag kände något röra sig i munnen. Jo! Det VAR en vit tjock larv! Jag skrek högt!! Vilken mardröm...

Annars har jag passat på att träffat flera kompisar som jag inte har tillfälle att träffa så ofta, vilket alltid påminner om goda minnen och om hur snabbt tiden går. Både bra och dåligt. Vi har även varit en hel del hos A:s föräldrar och ätit och pratat och fikat.

Men mest får man ju passa på att utnyttja havet. Det har blivit lite av varje...

A har åkt vattenskidor. Han var jätteduktig! Jag satt dock som en fegis i båten och klappade händerna. Det blåste rätt hårt den dagen men han stod fint ändå och lyckades parera vågorna.

Mamma och Pappa hade köpt en haj som man kunde åka på bakom båten. Vad kul det var!! I början var det lite svårt att hålla balansen precis när man satte sig...


... så det krävdes några vurpor i början. Här på bilden har syster J just kantrat av och jag kommer efter.
Här åker jag och A och bilden på mitt ansikte är döds-skön, jag är livrädd! Med all rätt, vi flög av i hög hastighet sekunderna efter. Jag flög verkligen med huvudet före och benen i luften men reflexmässigt hann jag hålla för näsan med fingrarna. Hatar vatten i nosen! Mamma och J skrattade så att de höll på att dö när de såg att jag knep åt näsan i luften. Snacka om reaktionsförmåga! ;)

Nu är vi hemma igen och dagen har bestått av att boka hotell i Dublin (med trådlöst nätverk och bra frukostbuffé, naurligtvis), hämta ut pass (Pass-bilden är ju värd ett helt blogg-inlägg ensamt, haha...!) tvätta och handla. Nu ska jag gå ut och vattna mina små eftersatta vänner i trädgården medan jag lyssnar på cd-bok och sedan blir det eftermiddags-te.

7 kommentarer:

  1. Era miner var obeskrivliga, tyvärr syns inte det på bilden. Hoppas vädret tillåter så det hinner bli en runda till med skidorna och hajen när ni är tillbaka från Irland
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig helg ni verkar ha haft =) Men du, var det inte kallt i vattnet?

    SvaraRadera
  3. Hajen var en höjdare! Helt oslagbart kul när du höll för näsan, då flabbade jag nog som allra mest... eller när Bök flög som en vante över vågorna. Fast det var också väldigt kul den första turen du gjorde. Ansiktet speglade skräckblandad förtjusning!
    Håller med mor, hoppas vädret håller i sig!

    SvaraRadera
  4. annars kan man beställa "persiska hallon", det var det en som gjorde när jag var där i helgen...

    era ansikten syns visst om man förstorar bilden, inte sett sånt "hisnande skrik" i michis ansikte på väldigt länge. kul! =)

    dessutom; larven var väl bara bra och näringsrik för dig, du kan behöva lite extra protein! ;)

    pyro

    SvaraRadera
  5. he he. Jag kan se Johanna framför mig hur hon skratta och ha sig. Det ser grymt kul ut. Hoppas förhöret med A gick bra. (?) ;D

    SvaraRadera
  6. Jag håller med om larven. Protein är bra.

    Vi kommer och åker igen. Var så säkra!

    Bök

    SvaraRadera
  7. Gud vad äckligt med en larv jag fick kräksignal bara utav att läsa om det :)

    Låter som underbara dagar i Blekinge!!

    SvaraRadera