torsdag 20 augusti 2009

Knuttens kappsäck.

Nu kära läsare så har jag packat kappsäcken. Lagt ner sköna skor och varma koftor. Det ska regna och det ska promeneras. Oljerocken får följa med. Min lilla lila super-kamera är laddad. Pocket-böcker är utvalda och cd-bok lånad av mamsen (man ska ju även vila på semestern, inte bara springa benen av sig. Semestern ska hålla Knutten-tempo.) Guideboken inköpt och tummad. Slottsträdgården är vattnad och sköldpaddorna pussade på. Våra snälla systrar ska turas om att vakta huset men känner jag dem rätt så slutar det med att båda två sitter här i soffan och ser på vampyrfilm. Och det får de gärna såklart. Hotellet har trådlöst bredband och en dator följer med så förhoppningsvis hör ni av mig.


Denna ros är till dig, Elsa!  Du är värd hundra sådana efter din långa resa. Nu har du snart äntligen kommit i mål och nu börjar en ny resa för dig. Hoppas att vi får följa med på den också. Tack för att du delar med dig av både dina kunskaper och dig själv även i motiga tider. Det är guld värt! Jag är så glad för din skull.

Bilden är inte tagen av mig utan av A, inte en chans att jag tar så snygga bilder. Får väl ta åt mig äran av att jag närt plantan i alla fall. 

Nu ska jag älta igenom packlistan igen. :)

8 kommentarer:

  1. Gissar att ros-bilden är tagen av Bök? Det framgår inte riktigt. ;) Den är fin!

    Ha en riktigt trevlig resa till Irland! Vi ser fram emot rapporter om era strapatser!!

    /Sis!

    SvaraRadera
  2. TAckar!

    Fixat, fotograf framgår nu.

    SvaraRadera
  3. Nu blev det fel IGEN du... gör om gör rätt. ;)


    /Sissy, once again.

    SvaraRadera
  4. Packlistan är komplett! Off we go!!!

    Bök

    SvaraRadera
  5. Ha en riktigt underbar semester!

    SvaraRadera
  6. ni kommer inte ha en morot kvar när ni kommer hem, jag och jösse ska käka upp allihopa!

    SvaraRadera
  7. Tack söta du! Jag höll på att sätta pizzan i halsen nu när jag kikade in här. Vad glad jag blir! Jag har funderat fram och tillbaka på bloggandet. Ännu är resan inte över, men snart hoppas jag att jag nått mitt mål!
    Jag önskar er en riktigt trevlig semestersamt att ni har möjligheten att ladda batterierna samtidigt som ni njuter av stan.
    Stor kram!

    SvaraRadera