tisdag 18 augusti 2009

Missbildade morötter.


När jag sådde morötter köpte jag en påse med lite blandade frön såtillvida att färgerna på morötterna kan variera. De kan vara röda, orange, gula, vita, lila, svarta (nästan) och polkagris-randiga. Det är alltid en överraskning vad man får upp i mitt morotsland!



Moroten till höger tycker jag dock var lite väl avvikande. Den ser ut som fyra morötter man har bara en blast!

Vädret har varit halv-kasst idag också. Ett nytt stycke av Vivaldi åkte fram. (Nytt för mig alltså.)


Av denna bild kan man utläsa följande:

  • Jag är så lat! Jag tyckte att jag fick ont i fötterna av att stå så jag fixade fram en stol. Det beror väl på min oerhört tunga kroppshydda. (Skämt.) Semestern håller på att gå fullkomligt överstyr. Jobbigt att stå, är jag en riktig människa eller!?
  • Jag borde börja använda mina glasögon oftare. Ser ni hur nära den där stolen står noterna? Och jag sitter på kanten av stolen!!
  • Min fiol behöver dammas. Det är harts-damm över halva kroppen. Jag ryser när jag tar bort harts, det har jag gjort enda sedan jag var liten. Ryser av obehag alltså.
Slut på iakttagelser. Jag övade i nästan två timmar. A kommenterade resultatet: "Hm, det där stycket har några riktigt märkliga takter." Jag förklarade att det inte var stycket i sig utan snarare min tolkning av stycket som ännu befinner sig på nivå 1 av 10. Men det var snällt av honom att uttrycka sig så.

Ja, och räddningen är på väg...

Panda-pyjamas-tröjan tvättades idag efter att den fått choklad-fläckar. Jag andas ut. Nu väntar den på att bli struken och förberedd inför Irlands-resan. Känner mig lättad.

A var och klippte sig (efter hustruns påtryckningar) och kom hem med present!


Te! Det finns inget som gör Knuttens så lycklig som te, böcker och choklad. Jag är anspråkslös. Andra skulle kalla mig tråkig. Men jag är billig i drift. Ser fram emot att få testa teet i morgon medan jag lyssnar på Ekot!

Sov gott alla gulliga människor som läser mig blogg, särskilt ni som kommenterar ibland! <3

7 kommentarer:

  1. Nej det är ett märkligt stycke! Hörde hur det lät på CD och det var inte mindre märkligt för det...

    G´natt från Bök

    SvaraRadera
  2. M.M.M

    Det betyder: Mycket Märklig Morot!

    Är det din kamera som tagit alla bilderna? Jag slås fortfarande av hur bra bilder den tar jämfört med min...

    /Sis.

    SvaraRadera
  3. Modellen på morötterna var konstig men smaken är säkert superb!!
    Mamma

    SvaraRadera
  4. kan upplysa om att även om morötterna är av underligare form än andra, så är de väldigt mkt godare än andra! rik, koncentrerad smak, nästan som att man kan känna smaken av nyttighet.
    jag kommer definitivt att nalla när jag är husvakt!

    pyro-pyret.

    SvaraRadera
  5. Häftiga morötter!
    Tänkte egentligen bara önska dig en skön semester. Se till att vila och njut.. den går ju så himla fort! KRAM!

    SvaraRadera
  6. söta syster, stryker du pyjamasen? du är som mor min ;) när beger ni er till irland? hoppas ni får kanonfint, ta massa kort så får jag se om verkligenheten är som ms keyes beskriver den.

    puss och kram

    SvaraRadera
  7. Hoppas ditt te smakade gott... Och du, en sak till - Du är allt annat än tråkig!!!!

    SvaraRadera