torsdag 6 augusti 2009

Träd-malva?

Då var det torsdag och det är något utav en favoritdag för mig. Då vet jag att det snart är helg och ledighet ligger framför mig. Vi städar alltid huset på torsdagar och kopplar sedan av i soffan med macka och te framför tv:n. Denna vecka är det ju inte bara helg vi ser fram emot, utan semester! Kan knappt tro det!

Blomman till vänster fick vi för ett tag sedan av A:s föräldrar. Det är ett litet träd, nästan, inte bara en liten planta. Den är riktigt vacker och lite exotisk. Jag och Svärmor spekulerade lite i om det kunde vara någon slags hibiscus? Det ser onekligen ut så. Pappa tror att det är något som kallas trädmalva. Fin är den i alla fall och nu finns det massor av blommor på den!

I går kväll var A nere på stranden och hade öl-provning med några kompisar. Jag var ensam med sköldpaddorna och det är rätt mysigt ibland. Jag roade mig med att förbereda mig inför semestern, nämligen med att beställa en hel packe med pocket-böcker! Tog alla möjliga genrer och författare. Flera chansningar. Känner mig verkligen värd en hög böcker nu till semestern!

De två senaste dagarna har jag känt mig så rastlös på jobbet. Efter kl 15 har jag inte fått något vettigt gjort alls! I går kom min chef in med ett ärende som hon ville att jag skulle ta över "Gör ett sista ryck med det här innan du går på semester!". Hm, jag tycker jag rycker mer än jag borde med både mitt eget och andras, faktiskt...

Nu ska jag måla mina naglar (ljusrosa, jag är en trist prick) och sedan lägga mig i min ren-bäddade säng med en ny bok!

7 kommentarer:

  1. Renbäddad säng, nystädat hus, semester. La vita é bella!!!

    Bök

    SvaraRadera
  2. Hmm, nu verkar det typ som om vi ALDRIG bäddar rent mer än i undantagsfall.... Det gör vi. Typ jämt.

    SvaraRadera
  3. Ja det finns väl inga som bäddar rent så ofta som ni!
    Tänk vad gött för er att ha hela er semester framför er nu när alla börjar jobba igen. Jag är ju inte det minsta avundsjuk. Näääärå....

    /Jo.

    SvaraRadera
  4. Haha hur ofta gör ni egentligen då?

    Jag hoppas denna kommentaren syns för dom senaste har inte gjort det.....

    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  5. Så härligt med semester! Hoppas nu det blir fint väder och att magen håller sig lugn så du kan få just semester! Blev det nån resa för er?

    renbäddat i sängen är bland det bästa som finns!
    Sköt om dig! kramar

    SvaraRadera
  6. Cissi: Jadu... typ var 7-14 dag lite beroende på omständigheter. Tur jag har mangeln ;)

    SvaraRadera
  7. Kan du inte berätta vad det var för böcker, blir nyfiken ju =)

    SvaraRadera