fredag 29 januari 2010

Blinier.

Vilken produktiv dag!
Först var jag på jobbet. Kl 11 hade vi det fjantiga mötet om min kommunikation. Jag fick reda på att jag talar för snabbt och det var ju knappast någon nyhet. Annars fick jag fina omdömen. Idioti.

Efter jobbet åkte vi och pratade med 2 fiol-läkare om min lilla dyrgrip. Vojj vojj! Den stackarn ska genomgå omfattande operationer; byte av samtliga stämskruvar, byte av stall och byte av pinne (!). Dessutom ska jag uppgradera mina strängar till ett mycket bättre märke samt pusta upp och lacka om den. Sist men inte minst ska jag köpa nytt axelstöd. Men vad gör jag inte för den fiolen, har aldrig spelat på en med så fantastiskt ljud. Fiolgubbarna bekräftade att fiolen var av fin kvalité och att det absolut är värt att lägga ner så mycket pengar på den. Kändes kul :) Och som A sa, det är ju därför man jobbar... för att man ska kunna göra vad man vill på fritiden.

Sen åkte vi och köpte färg. Det blev en svag citrongul färg. Kan bli hur som helst när den kommer upp, allt från chock-gul till fult nikotinfärgad. Det märker vi.

Sen åkte vi och handlade mat och det var underbart att vara på Maxi utan alla människor, all trängsel, gap och skrik och tacklande med rullatorer. Lugnt och skönt och inga köer.

När vi kom hem fixade jag middag snabbt och lätt...

... blinier! En slags bovete-pannkaka med rom, creme fraiche, dill och rödlök. Jättegott och mycket fräschare än vanliga pannkakor som är väl söta för min smak. Och perfekta att inta framför tvn när man är dödstrött.

Ja, folket, jag ska vila upp mig så att jag kan hantverka i morgon ;)

6 kommentarer:

  1. Gud vad söta ni är! Blev så glad över dina kommentarer! Nu är det äntligen gjort! Nytt avstamp, ett stort kliv ut i en annan verklighet. Vad tråkigt med din fiol, men det kanske bara blir bättre nu när den fått sig en liten renovering?
    Hoppas ni får en superskön helg. Kramar

    SvaraRadera
  2. Nu måste vi vila för i morgon ska vi arbeta!

    Sov gott.

    Bök

    SvaraRadera
  3. Godmorgon Mi :)

    Jag ringde sköterskan igår som pratade med min läkare och nu är det Humira en gång i veckan som gäller och funkar inte det ska dom komplettera med Metotrexat eller vad det nu heter. Men de e ju ett meck med medicinerna, aldrig hittar man något som funkar till hundra procent.

    Ja jag läser till undersköterska och tar examen till sommaren förhoppningsvis :) Ska bli skönt att bli klar. Sen ska jag plugga matte b och naturkunskap b för att kanske i framtiden läsa vidare.

    Spännande att få se hur ert sovrum blir :) Håller tummarna att de blir som ni tänkt.

    Kram

    SvaraRadera
  4. DU är en blinie.

    När får vi se måleri-resultat?

    SvaraRadera
  5. Är färgen på väggarna nu? Nyfiken i en strut! Bildbevis skulle uppskattas så vi kan bedöma hur lyckat det blev ;p

    SvaraRadera
  6. Hur går det med målandet? Vad blev dte för färg?

    Hoppas att febern har släppt nu så du mår bättre. Själv har jag börjat min praktik idag. Spännande men man är ju lite mosig i huvudet nu ;)
    Sköt om dig! kramar

    SvaraRadera