fredag 27 mars 2009

Fredagsmiddag


I kväll provade jag ett nytt recept som jag hittade i Allt om mat. Jag tog en ugnsfast form och la i tärnad färsk torsk (ja, den var ekologisk). Ovanpå det lade jag rökt skinka och tärnad mango. Sedan blandade jag ihop rivet citronskal, olivolja och mangochutney och bredde ut detta över det andra. Sist toppade jag med riven vällagrad prästost och satte in i ugnen. Serverades med pressad potatis. Det låter ju rätt märkligt, men jag ville pröva ändå. Det var gott! Lite barnslig smak på nå't vis, men helt klart gott!
Middagen intogs medan maken passionerat berättade om vikten att vid en företagsöverlåtelse avtala bort köplagen då man använder sig av ett standardavtal. Annars kan det gå hur tokigt som helst, ja, det har till och med hänt att skiljenämnden har hävt köpet. Ni fattar, det är så kallat skitviktigt. Jag åt för en gång skull upp före honom. Gissa varför.

Nu ska jag lägga mig i soffan med vetevärmare på min lilla mage, och ropa hit en kopp te.
Trevlig kväll på er alla!

5 kommentarer:

  1. Den där maken låter verkar vara en osannolikt tråkig snubbe.

    Anonym

    SvaraRadera
  2. Hahaha... men det är ju bra att han får snacka av sig så kanske du får höra intressantare information resten av helgen..?

    Maten låter något udda ja, men säkerligen smaskens! Det ser ut som att maken din är mat-fotograf!

    SvaraRadera
  3. Jag skulle behöva anställa dig som kock! Du är grym =)

    SvaraRadera
  4. Anonym: Inte alls, högintressant!

    Linda: Gärna det! Observera dock, det är ingen direkt smal-mat jag lagar, fråga systern ;)

    SvaraRadera