måndag 23 mars 2009

Romantikern i mig...

Jag gillar rosor. Lukten, färgerna, som motiv på gardiner, möbler, tekoppar och kläder. Det kanske är den lilla lilla  romantikern i mig. I dag när jag sorterade in böcker i bokhyllan hittade jag en liten bok om rosor. I den hade jag lagt de små "etiketterna" som häger på rosornas stammar när man köper dem. Blev nästan nostalgisk, trots att det är mindre än ett år sen vi köpte dem. Emma, minns du när vi var på Plantagen och A kom med en hel famn med rosenbuskar som han hade hittat? :D 
Bilden på mig är tagen i A:s mormors trädgård (För övrigt en dundermysig atriumträdgård! Bilder lär komma...) i somras. Rosorna där luktar verkligen ljuuuuvligt! Tills det är dags på riktigt får jag hålla tillgodo med L'occitane's produkter. Där snackar vi äkta rosdoft, närmre än så kommer man inte. Allt jag har och äger luktar L'occitane's ros-produkter! Vilken kärring jag är...! :D

5 kommentarer:

  1. Jag älskar oxå rosor!!! Jag kommer att köpa massor nu när värmen kommer tillbaka. Ska vi plantera tillsammans?

    Bök

    SvaraRadera
  2. Japp! Du gräver och jag dirigerar! ;)

    SvaraRadera
  3. Inget slår rosendoften från mormor och morfars rosenbuske vid deras veranda. Den luktade ju från 10 meters avstånd! Ljuuuuvligt!

    SvaraRadera
  4. visst minns jag :) andreas gick ivrigt runt bland rosorna länge innan han bestämde sig för rosa.

    tycker också om det där romantiska, allt blommigt, kan du tänka dig hur många fina serviser jag sett i hemtjänsten hos de gamla? tunna koppar med blommigt mönster :)

    SvaraRadera
  5. Johanna: Ja, man kunde lukta sig hem om man gick vilse!

    Emma: Precis såna serviser gillar jag också! Gammeldags ska det va! :) Japp, det var två rosa buskar och en som hette Samba eller Rio eller nåt, den var rödgulorange. Den blommade till november och såg i princip konstgjord ut p.g.a. alla färger!

    SvaraRadera