måndag 30 mars 2009

Knutten och violinen



När det är vår och sommar kliar det i fingrarna och jag sliter ner fiolen från väggen lite oftare än annars. Jag har trott att det har varit en tillfällighet. Det är det inte! Det hänger ihop med att det är mycket trevligare och lättare att spela när solen skiner och fingrarna är varma och smidiga. Hela vintern har händerna varit stela och värkande. I helgen kom ljuset tillbaka och jag slapp en dålig lampa över notstället. Solen har skinit in genom fönstret tre dagar i sträck och gjort mig varm och go. Tusen gånger mer motiverande att gnida igång! (Vi kanske borde höja värmen i huset, förresten?)


Bilden är ett år gammal. Jag sa ju att jag gillar rosor!!

5 kommentarer:

  1. Om du vill så kan jag skicka ner pappa, han är ju bra på att coacha ditt spelande. ;)

    En mycket fin topp! Aldrig sett innan!

    Gonaaatt!

    SvaraRadera
  2. varför har jag aldrig hört dig spela? dags nästa gång jag är nere :) kram

    SvaraRadera
  3. oj kan du spela fiol, ni har många talanger i er familj.

    SvaraRadera
  4. Johanna: Nej, det är ju ett typiskt sommarplagg. Inget jag använder när jag är hemma och firar jul hos familjen direkt ;)

    Pappa ger ofta matnyttiga fioltips. En stor tillgång.

    Emma: Ja varför? Inte många har, kan jag säga!

    SvaraRadera
  5. Lyckan: Talang, jojo du!

    SvaraRadera