lördag 28 mars 2009

Jösse på vift




Jag har ju tidigare nämnt mina husdjur kaninerna. Häromdagen när jag och syster D var ute och kontrollerade mina små ägor såg vi till vår förskräckelse att kanin-hålet var igen-skottat! När jag upptäckte detta förra året blev jag förskräckt och trodde att de blivit utsatta för sabotage. Senare så skottades hålet upp och ut skuttade kaninungarna. Konstaterade därför nöjt häromdagen att ny ungar var att vänta. I morse ropade A på mig och jag dundrade graciöst nedför vår knarriga trappa. Pappa Kanin - Jösse som han presenterade sig som -satt precis utanför matrumsfönstret och solade sig i morgonstrålarna. Efter ett tag så skuttade han till det igen-skottade hålet och började skotta upp det. Han var så söt! Antagligen ligger mamsen och ungarna där nere och pyrar sig. Tur att jag bor med en foto-intresserad person, det blev en hel del bilder på Jösse. Och vi har nu även ett kännetecken på honom, han har två pigments-fläckar på insidan av ena örat. Nu vet vi vem som är vem! 

5 kommentarer:

  1. Jösses, har de sussat där hela vintern? Jag fattar inte... kaniner går väl inte i ide? Eller har de flyttat in där nu från en annan slottsträdgård?

    Han har lyckats mkt bra med fotona!

    SvaraRadera
  2. så söt den där Jösse. Du kan väl sången om Jösse hare???
    Det hålet som Dixie grävde i var det som hon själv grävt upp. Hon får aldrig gå ner eller gräva i små gryten.

    SvaraRadera
  3. Joffe: Jag vet inte var de har varit. Ska fråga dem. Jag undrar också.

    Line: Nej? Sjung!! Men jag kan sången om veckodagarna som du skrev om på din sida. Och nu har jag fått den på hjärnan!! A frågade häromdagen "vad är det du sjunger på egentligen!?". Jag försökte få honom att minnas men han hävdar att det nog bara var jag som kände till den låten. Blev lite förnärmad av det

    SvaraRadera
  4. När ni träffas hela familjen igen så tycker jag att ni ska göra den sångleken om dagarna så får A lära sig. :D

    SvaraRadera
  5. Lyckan: Strålande idé! JOhanna och jag kommer dö av skratt.

    SvaraRadera