söndag 29 mars 2009

Lördagsmiddag


I går lagade vi fisksoppa. Jag kokte först i hop potatis, fänkål, timjan, vitt vin, vitlök och grillade paprikor. När allt var mjukt mixade A det slätt och jag hällde i nypressad apelsinjuice. Sen la vi ner bitar av sej och torsk och kokte hela härligheten tills fisken var klar. Soppan serverades med hemmagjord aiolï smaksatt med apelsinskal. Det blev mumsigt!
Vi såg på Robinson medan vi åt och det blev ännu mumsigare när de utsvultna stackarna grät över matbrist på bästa sändningstid. Jag skulle aldrig ställa upp i Robinson. Jag har tarmvilat nog i mina dar.

3 kommentarer:

  1. Det är mycket fisk i Paddeborg nuförti´n märker jag. Det är ju nyttigt och bra. Och grymmer mår bra oxå. Jag kan inte laga fisk. Det blir inte gott.
    Hej då.

    SvaraRadera
  2. Håller med! Robinsson är för dårar ;p Jag älskar idén, men om jag ska vara med vill jag ha ett varmt krypin och mat så jag kan vara mätt i alla fall :)

    SvaraRadera
  3. Joffe: ja, Grymmer gillar inte fisk så vi har börjat med lite fisk-diet. A gillar det, men barn gillar ju allt som är lite nytt ;)

    Linda: Det är jätteskoj att kolla på men jag är alldeles för bekväm för att någonsin tänka tanken på ett deltagande!

    SvaraRadera