måndag 10 maj 2010

Aprikos.

Aprikos är vårens färg för Knutten! I helgen var jag och shoppade med mamsen och hittade dessa fasligt snygga trädgårdshandskar. Fick en matchande scarfe till också, eftersom jag har namnsdag snart (ja, inte av affären utan av mamma då). Tyvärr är handskarna lite stora, jag får nog tvätta dem för varmt en gång.

Helgen var jättemysig! I lördags efter intensiv shopping så var vi på konsert och lyssnade på syster J. Det gick jättebra trots problem med öron och sus och inflammationer (observera plural!). Det regnade ute så det var inte vidare vårlikt men vackert och stämningsfullt ändå. Denna tyckte jag bäst om! De gjorde en väldigt rolig version av Flickan hon går i ringen, fantasifullt och lekfullt arrangerad. Näst sist sjöng de "Sköna maj" och det var så länge sedan jag hörde den sådär pampigt som den ska vara med kör och stämmor.

Idag har jag klippt mig. Jag förklarade lite hur jag ville ha det och fördjupade mig sedan i en skvallertidning. Nästa gång jag kollade upp hade jag lugg!! Stor chock! Det var nog inte hennes fel utan jag som kommunicerat lite väl diffust. I alla fall så lär jag vänja mig och dessutom så växer ju håret ut igen, framförallt på mig.

Det växer inget i mitt trädgårdsland. Jag börjar bli djupt oroad. Funderar på att lägga på en fiberduk så att fröna får det lite varmt och gosigt.

Tack och godnatt! Nu ska jag fixa fram en ny aprikos (!) blus somjag ska ha på mig i morgon. Jag sa ju att aprikos är min nya grej.

2 kommentarer:

  1. Jag blev inspirerad av din scarves och köpte också en aprikos sådan idag. Fräsch färg!!
    Tror inte du behöver oroa dig för dina växter, vem vill inte sova kvar så länge det är kallt ute? De vaknar när det är varmt nog.

    Kanske bloggen är redo för en ny-frilla-bild?

    /Sis!

    SvaraRadera
  2. he he ni är verkligen familjen scarves. ;)
    I mitt trädgårdsland växer det int ehller så jätte mycket. Mina vinbärs och krusbärsbuskar har vaknat till liv nu och även smultronen, men potatisen jag satte för nån månad sen har inte hittat upp, jag hoppas dom gör det till midsommar så jag får trösta mig med jOhannas ord "de vaknar när det är varmt nog".

    Är VÄLDIGT nyfiken på en ny-frilla-bild!

    SvaraRadera