tisdag 4 maj 2010

Knutten får ett hemligt brev.

Häromdagen när jag kom till jobbet så hade jag fått post! Ja, rolig post alltså. Post får jag annars dagligen (tyvärr) även om jag konstant strävar efter att minska den.

Hur som helst, detta vykort låg på mitt tangentbord. Klicka upp bild för pyssel-uppdrag!

När jag hade pysslat klart vände jag på kortet för att se efter vem den skyldiga var. Mina misstankar bekräftades genast!

Vad oerhört kolossalt gulligt gjort! Sen C började på jobbet har det blivit tio gånger roligare och kan jag bara ge en hundradel av det tillbaka så är jag glad! Lite hjälp med lagen och dagen är inget att knussla om. Det är inte tjatigt att kolla på hennes prydliga beräknings-blanketter utan trevligt med gäster. Fast oavsett, så älskar jag när människor är tacksamma!

Japp, folket, det är sånt jag blir glad för! Jag blir även glad när jag kan köra hem tidigt på eftermiddagen så att det blir något kvar av dagen, som idag. Och tänka sig, jag tog av vantarna på vägen hem ;) varmt var det! 

Nu ska jag kolla på Hollywood-fruarna medan jag matchar, packar och stryker åt min make. 

Ps: Det kom ett brev på posten från ett företag som sköter uppgifter om inkomstuppgifter och soliditet, det stod att det senaste året har två stycken privatpersoner betalat pengar för att få veta vad jag har för lön samt mina tillgångar på banken. Jag undrar bara vem orkar bry sig om det -samt betala för det? Och två stycken?! Och lite läskigt också. Tänk om en tjyv är ute efter mig? Men antagligen är det vara en nyfiken jäkel. Eller två stycken, då.

3 kommentarer:

  1. Det var mig ett sött kort! Såna vill man gärna ha!
    Jag har en misstanke om vem som kan ha beställt uppgifterna om dig, men jag sms:ar om saken.

    /DövSiS

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Va fint med överraskningspresent på jobbet. Jag bjöd mina kollegor på glass idag, tråkiga tisdagar behöver ofta lite lyx.

    Va läskigt att 2 st beställt uppgifter, lite sjukt, kan man vara så nyfiken!?!

    SvaraRadera
  3. EllaPellaPlingPlong4 maj 2010 kl. 23:01

    åh vad söt hon är, caroline! =D

    jag hade en spontan misstanke jag med, men förkastade det sen för jag tror inte den kufen skulle betala pengar för en sådan upplysning. att folk inte har bättre för sig än att snoka... skaffa ett eget liv!

    SvaraRadera