torsdag 6 maj 2010

Tråkig nyhet samt en del ointressant babbel.

Först och främst har jag något mycket tråkigt att berätta. Krabbe har avlidit. Orsak okänd, men det är väldigt sorgligt alltihop. 
Vi hade gett honom en liten flytflotte som han gillade att sitta och mysa på, han solade under akvarielampan. Ganska ofta hängde han i en klo under den också. I förrgår kväll så upptäckte A att han suttit på samma sätt sedan morgonen. Han hade en blek och konstig färg och såg liksom matt ut. A petade på honom och hans fina lilla Krabbe-lekamen bara säckade ihop åt ena hållet. Då förstod vi att han var död. Såklart blev vi båda oerhört ledsna och förtvivlade över detta. 
Det känns hemskt att inte veta om det är vi själva som orsakat döden, om vi kunde gjort något annorlunda. 
Vi begravde honom under plommonträdet där vi aldrig är och gräver och påtar annars. Han fick med sig sin flytflotte och vi gjorde en fin grav av kiselstenar och glasstenar. Vi la en bukett blommor på graven och jag sjöng en psalm. Vila i frid Krabbe.

Jag har varit gräsänka sedan igår eftersom A är i Sthlm på någon slags advokatkurs (mycket diffust men maten verkar vara superb!). Hösten har kommit tillbaka och jag har fått plocka fram vinterkappa och yllehalsduk igen. Denna vecka har jag kunnat sticka ganska tidigt från jobbet (jobbar alltid in rasten på eftermiddagen) och det är synd att det har varit så kallt för annars hade jag kunnat ta ut paddorna i trädgården. Det märks att det är kallt i marken, det växer i princip inget alls i landet.
Men förresten! I dag skördade jag 6 sparris. Smarrigt värre! Smörstekte dem och åt med andakt.

I helgen ska jag till hemorten eftersom min syster ska hålla konsert. Det var ett tag sedan jag var hemma så det ser jag verkligen fram emot. Miljöombyte! Oftast när familjen ses är det av någon speciell anledning men inte denna gång och det är ganska skönt för då blir det mer tid till att skrota omkring och bara umgås.

Sammanlagt 6 timmar på tåg denna helgen alltså. Jag måste välja en ny bok för jag läste ut en igår. Har radat upp 7 stycken på sängen men kan inte välja. Kanske bäst att ta två?! Vet inte alls vad jag är sugen på för typ av bok så jag har lagt ut allt från Twilight nr 2 till en om Shakespeare och en om kärleksäventyr.

Hoppas att ni alla som läser har det bra! Jag har det jättebra och känner mig inte ensam så nu behöver ni inte oroa er för det, familjen. Jag har aldrig haft problem att vara själv, det är rätt behagligt. Och jag har ju urtidsdjuren.

5 kommentarer:

  1. Tråkigt med Krabbe :(

    Så du kommer hem! Jag ska skrota hemma hos mig hela helgen (ev en tur till landet bara) dona med arbete och rensning. Hör av dig om du hinner ta en fika, promenad eller vad som!

    Det är underbart att vara själv, få göra vad man vill, när man vill ;)

    PUSS

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Beklagar sorgen över Krabbe, va tråkigt. De är ju lite känsliga tyvärr.

    Jag ska också vara ensam hemma, imorgon kväll, göbben ska tydligen på wiskeykväll. Jag funderar på om jag ska hyra en film och köpa gottis.

    SvaraRadera
  3. EllaPellaKnäckehäxa7 maj 2010 kl. 14:06

    krabbe var en käck krabat, jag var mkt nöjd med honom som gåva till a. hade spanat in honom ett bra tag i djuraffären innan jag köpte honom.
    nästa vecka ska jag gå tillbaka till dem och fråga vad som gick fel, om krabbe redan var gammal eller om vi ev gjorde något fel. är det vi som gjort fel blir jag förbannad, för jag frågade noggrannt ut dem när jag köpte honom om det var några speciella skötselråd vi skulle ta i beaktande och de sa att det var det inte.
    tur att den andra presenten överlevde iaf, en liten blyg algätare som heter goyle! =)

    SvaraRadera
  4. Det är oerhört sorgligt att Crabbe vandrat vidare. Han blev säkert mycket nöjd med den värdiga begravning han fick, det var han nog inte van vid.... så att säga.

    Ses sen.
    /SiS

    SvaraRadera
  5. Nä, det var Crabbe förmodligen inte van vid, det hade ju varit ganska konstigt. Men i och för sig, reinkarnation är det ju en del som tror på.
    mM

    SvaraRadera