onsdag 19 maj 2010

Hedersplatsen.

Ni kanske minns fröna som jag sådde i miniväxthuset? De har nu fått flytta ut ur växthuset för att istället stå soligt men lite svalare. Tyvärr var jag så korkad att jag råkade mixa alla krukor så nu vet jag inte vilka skott som ska bli vad. Fänkålen är jag säker på för den är så karaktäristisk men resten har jag ingen aning om. Har satt etiketter på men det är mest gissningar och hittepå-klassificering. Pappa får hjälpa mig i helgen. 

Hoppas att de nu börjar växa lite långsammare så att de inte ränner iväg och blir ännu tunnare. De ska ju snart flytta ut i både krukor och trädgårdsland!

Igår såg jag något roligt utanför fönstret!

Fattade inte vad den höll på med först, men så såg jag att den fått tag i ett paket Nötcreme, ni minns såna man köpte när man var liten? I alla fall hade den pickat upp förpackningen och smaskade i sig krämen. Rolig godisgris!!

De senaste dagarna har vi planerat vår semester i sommar. Så mysigt att sitta ihop med atlas, internet, guideböcker, tidningar och Bed&Breakfast-guide.

Så långt kan jag i alla fall säga att det lär bli flyg till Brittiska öarna och att hyra bil där. Håller just på att välja kör-rutt. Det ska bli så spännande!!

Det var ju snart 2 år sedan vi gifte oss. Vi har inte haft några bröllopsfoton uppe. Folk har faktiskt undrat över det, undrat om vi blev missnöjda med dem eller vad det handlar om. Men nejdå, vi har bara varit för lata. Men inte nu längre!

Nu har fotot hedersplatsen, precis som A har hedersplatsen i mitt hjärta!

I söndags gjorde Helmer något han hatar. Det var inte frivilligt.

Han badade! Tur för honom att han slapp bubblorna ;) Han luktade misstänksamt på slangen och speglade sig i munstycket. Allt var fullkomlig idioti, sa han.

Idag har vi städat hela huset och det är alltid skönt att ha det gjort. Och i morgon är det redan torsdag! Sov gott :)

4 kommentarer:

  1. Helmer älskar egentligen att bada. Han vill bara verka ointresserad.

    Bök

    SvaraRadera
  2. Ja det är UNDERBART att det är torsdag imorgon! Är bara onsdagen förbi så går det snabbt sen.
    Brittiska öarna, ja det lär ni ju inte ångra. Åk till Cornwall vetja. ;) Tror det är MYCKET fint där, när man läser miljöbeskrivningarna.

    Nu ska jag häva mig med ovan nämnda bok.

    /Sis!

    SvaraRadera
  3. Låter som om det kommer bli en fin semester :) Nötcreme äter jag ofta nu med, så gottigt! Helmer ser mycket fräääsch ut på bilden ;)

    SvaraRadera
  4. Åhh, vad härligt att planera semester! Just nu längtar jag också, men jag vet att det inte är möjligt varken fysiskt eller ur massa andra områden heller. Men jag hoppas att vi får vår tur i höst, då min önskan är vi ska åka till Marocko. Mest för Houceins skull, han behöver sin familj. Vi får helt enkelt se vad som händer. Berätta gärna mer om er resa när ni kommit längre i planeringen :)

    SvaraRadera