måndag 31 maj 2010

Sista helgen i maj.

Varför går tiden alltid så fort vid denna årstid?! Trodde allvarligt att jag tittade fel i almanackan idag! Sista helgen i maj... med höstväder...

Helgen gick likaså den snabbt. I fredags körde vi hemåt min barndoms marker. På kvällen åt vid god kyckling- och äpplesoppa hos mina föräldrar. Kvällen var mulen men vacker och det blev en kvällspromenad.

Skog har vi inte så mycket av i vår del av Skåne så det är skönt att komma ut bland lite träd och buskar.

Men havet är ändå bäst! Badväder var det dock inte...

På lördagen var det dags för examensfest för A:s lillebror! Detta firades hemma hos deras föräldrar med en sommar buffé.

Kalla goda såser med örter, marienat fläskkött och kyckling, varmrökt krämig lax... men bäst av allt var faktiskt nypotatisen. Mmm, alltid lika gott!! En jättegod och enkel potatissallad serverades; nypotatis, ruccolavinägrett, färsk sparris och parmesan. Den ska jag göra i sommar! Less is more...

A:s föräldrar har köpt ett nytt hus och jag spanade in trädgården, en mysig, uppvuxen och lite gammeldags trädgård. Och en gunga är aldrig fel!

Jag blev också firad, i efterskott!

Detta är en trädgårdsstaty av en ganska känd konstnär från Blekinge. Jättevacker, jag älskar änglar och denna var speciell och häftig. Jag ska ha den på innergården så att ingen stjäl den.

Fick även...

En bok om rosor, en stor fin dahlia och Margrete-bestick i finaste färgen! Bra grejer alltihop!

Här har vi killen med examen!
A:s lillebror, men så liten är han inte; 6 månader yngre än jag och 30 cm längre! Grattis till civilingenjörsexamen!!

Idag var en jobbig dag på jobbet för jag fick in en massa svåra ärenden, men jag gjorde så mycket jag bara kunde idag så att resten av veckan blir bättre. På kvällen fick vi besök...

Just det, lille Fritz med sin matte (min syster) kom hit och kollade in trädgården och åt kvällsmat. Han är bedårande söt, men på ett sätt är det tur att jag är så allergisk mot honom för då slipper jag förklara att jag inte vågar röra honom!!

Nyss såg vi något fantastiskt utomhus...
En dubbel regnbåge! Så magiskt! Fin avslutning för en månad. Tack och Godnatt!

6 kommentarer:

  1. Fina bilder alltihopa, det är allt lite sommar över dem trots kalla vindar o regn. Vart är den översta bilden tagen?

    Rädd för illern?? tss... HUR kan man vara det??? *hrrrm*

    /Sis! (skräckslagen i illerns närvaro)

    PS. Grattis J till examen!! DS.

    SvaraRadera
  2. Den översta bilden är tagen i pildammsparken.

    Man måste förstora för att se den andra regnbågen som syns svagt till höger.

    Grattis till Mian och bror min!

    Bök

    SvaraRadera
  3. Fina bilder, inte minst den på lille Fritz. Denna dagen var han verkligen till sin fördel, han satt tydligen stilla, det händer annars bara när han sover.
    mM

    SvaraRadera
  4. EllaPellaPlingPlong2 juni 2010 kl. 07:07

    gratulerar bök-brodern till examen! =)
    mM bedrar sig, frithz satt inte stilla utan tjuvhölls ihop med ett par kvistar syrener till hans stora förtret. att han ser lugn ut beror bara på att bökis lyckades ta bilden vid rätt tillfälle, annars var det vilda och vridande protester.

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder som vanligt, en fröjd för ögat ;-)

    Vilken fin ängel, vad heter konstnären?

    Kram Catrin

    SvaraRadera
  6. Precis som andra här tycker jag att det var mycket vackra bilder. Man blir liksom glad av att titta in här och se allt vackert, vilken superhelg ni verkar ha haft dessutom. Härligt!

    SvaraRadera